23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Årets Butikskedja

Ett av Retail Awards mest prestigefyllda pris gick till en relativ nykomling bland de svenska dagligvarukedjorna.


Det blev Lidl, som länge betraktats som en främmande fågel på den svenska dagligvarumarknaden, som tog hem priset med motiveringen:

Vinnaren av Årets Butikskedja har efter en resa funnit sin plats på den svenska detaljhandelsmarknaden. Med medvetna satsningar på sortiment, service och marknadsföring har man vunnit en allt större andel av de svenska konsumenternas hjärtan. Det gedigna hållbarhetsarbetet imponerar.

- Vi har väntat så länge på detta säger Katarina Rosenqvist som är hållbarhetschef på Lidl.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|