23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M i nytt designersamarbete

Ett lekfullt parisiskt modehus är H&Ms nya partner. Kollektionen lanseras i höst.


Det blir modehuset Kenzo som skapar den kollektion av dam- och herr kläder samt accessoarer som ska säljas i omkring 250 utvalda H&M-butiker över hela världen i höst. Projektet kallas KENZO x H&M.

I ett pressmeddelande beskriver H&M Kenzo som "det lekfulla parisiska modehuset känt för en ungdomlig stil inspirerad av världskultur."

I samarbete med H&M ska modehusets kreativa ledare

Carol Lim

och

Humberto Leon

skapa kollektionerna som har en exklusiv design men som ska säljas till H&M-priser.




Carol Lim och Humberto Leon har sedan de anslöt sig till modehuset 2011 satt sin egen modeagenda med kollektioner präglade av starka färger och livfulla mönster som visats genom storslagna visningar, konstnärssamarbeten och kreativa digitala kampanjer. Globala influenser och traditioner blandas med gatumode i kollektioner som är både inspirerande och tillgängliga för modefans världen över.

-Vi ser verkligen fram emot att dela med oss av KENZO x H&M - en lekfull värld fylld av kreativitet och passion för mode”, säger

Ann-Sofie Johansson,

kreativ rådgivare på H&M i pressmeddelandet

Carol Lim och Humberto Leon, säger i pressmeddelandet att de ser projektet som en chans att "sprida Kenzo:s positiva energi världen över ".

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03