23948sdkhjf

Kontaktlöst på Summerburst

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Ja, kontaktlösheten gäller förhoppningsvis bara betalningar när festivalen Summerburst hålls i Göteborg i dag. Mastercard erbjuder möjligheten att blippa alla betalningar under 200 kronor med de nya kontaktlösa korten.



MasterCard är officiell partner till musikfestivalen Summerburst som går av stapeln i Göteborg idag . På festivalen förenklas betalningarna genom att alla besökare erbjuds att betala kontaktlöst på festivalens över 100 egna betalterminaler. Betalningen sker genom att besökarna blippar sina kort mot betalterminalerna.

Kontaktlösa betalningar är snabba och säkra och innebär att man kan genomföra ett köp på under 200 SEK* på bara några sekunder, genom att enbart blippa sitt kort mot betalterminalen. Majoriteten av alla köp som görs på Summerburst är på mindre belopp och genom vårt partnerskap med festivalen vill vi visa besökarna hur smidigt det är att betala kontaktlöst”, säger Jessica Claar , marknadschef på MasterCard i Norden och Baltikum i ett pressmeddelande.

Summerburst arrangeras för sjätte året i rad och hålls både i Göteborg och Stockholm. Festivalen förväntas slå rekord i antal besökare den kommer även i år att vara helt kontantfri och nu dessutom erbjuda kontaktlösa betalningar.

- Summerburst är en framåtlutad festival och vi vill erbjuda en så häftig och bekväm helhetsupplevelse som möjligt till våra besökare. Därför känns det naturligt att även i år vara helt kontantfria och att vi nu tillsammans med MasterCard även kan sätta fokus på smidiga kontaktlösa betalningar tror vi är något som våra trendkänsliga och medvetna besökare kommer att uppskatta, säger Therése Liljedahl , marknadsdirektör hos arrangören Live Nation.

I pressmeddelandet skriver Visa Mastercard att antalet transaktioner med kontaktlösa MasterCard- och Maestrokort i passerade Europa 1 miljard under 2015. Det är en ökning med 150 procent jämfört med 2014 och nu börjar även detta betalsätt ta fart i Sverige i takt med att fler banker ger ut kontaktlösa kort och fler handlare accepterar betalsättet.

De skriver också att de besökare som ännu inte har ett kort med kontaktlös teknik, har möjlighet att prova på fördelarna med kontaktlösa betalningar genom att testblippa med specialframtagna gåvokort i MasterCards upplevelseområde på Summerburst.
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nätapoteket går som tåget

Möbelkedjan Room i konkurs

Saknade kapital och kompetens för att starta näthandel.

JC Penney på fallrepet – men förnekar konkursplaner

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Nyhetsbrev

Postnord återvände till förlust

Arkiv

Videointervju: Viktigt ta hand om talangerna som rekryteras

Amazon misstänks för konkurrensbrott – granskas av EU

På nytt jobb
Byggmax värvar CFO från Addnode

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Clas Ohlsons nätförsäljning dök

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

På nytt jobb
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Axfoods e-handelslyft

Barneys överväger konkurs

På nytt jobb
Hemmakväll får ny vd

Så ska turisterna lockas till designbutikerna

Designtorget bakom ny kartguide.

På nytt jobb
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Lindex + Boozt = sant

På nytt jobb
Hon ska bära Babybjörn

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

På nytt jobb
Hon tar över Klarsynt

Nu är han ensam ägare till Gekås

Icas marknadsdirektör lämnar efter bara ett år

På nytt jobb
Lämnar ÖoB för Coop

Parfymutmanare stärker sig

Zalando skiftar till återvunnet

1 800 nya Amazonjobb i Frankrike i år

På nytt jobb
Ledningsskifte på Champion Norden

Ikea satsar på hemleverans av mat

TEKNIK
De ska placera Coop på den digitala kartan

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.159