Tictail är en e-handelsplattform med affärsidén att det ska vara lika enkelt att starta nätbutik som att starta en blogg.
Det Stockholmska startupbolaget har nu sin snabbast växande marknad i Usa. Speciellt har man väckt genklang hos design- och modeföretag.
Egna pop up-butiker har varit en del i affärsupplägget. Sedan en tid tillbaka finns Tictail med en permanent butik i New York, där man också har kontor.
– Vi har alltid sett oss själva som mer än en e-handelsplattform. Vårt jobb är att hjälpa varumärken på Tictail att växa – genom den här butiken skapar vi ytterligare en kontaktyta för folk att upptäcka det otroliga community som finns på vår plattform, säger bolagets vd
Carl Waldekranztill Breakit.
Och idag skriver affärstidningen Dagens industri om startupbolaget som grundades 2011 av just Carl Waldekranz och
Kaj Drobin,
Birk Nilssonoch
.
Där berättar Carl Waldekranz om Manhattanbutiken Tictail market New York:
–Där har vi alltid runt 150 varumärken från e-handelsplattformen som vi roterar, så att de som annars säljer via nätbutiker får visa upp sina produkter för kunder på plats, säger han till affärstidningen.
Butiken har öppet alla dagar i veckan och erbjuder mode, konst och heminredning.