My bloody box är det målande namnet på den nya prenumerationstjänsten. Affärsidén är intimvårdsprodukter, som levereras i rätt tid till prenumeranterna. Enligt marknadsföringen ska det hela inte bara vara praktiskt utan också "personligt och smålyxigt".
Förutom varor som bindor, tamponger, produkter för intimrakning och intimhygien finns ett kompletterande sortiment med trosor, strumpbyxor graviditetsprodukter och preventivmedel,.
- Vår tjänst är så personlig att den följer våra kunders biologiska cykel, något vi tror vi är unika med, säger
Linus Elghorn, vd och en av grundarna till bolaget.
Kunden kan även använda tjänsten som en klassisk webbshop för att addera produkter till sina kommande leveranser.
Kundanpassningen är a och o, och timingen förstås central.
-Det är viktigt att kunden ska ha full flexibilitet i sin prenumeration. Allt för många tjänster bygger på en inlåsningseffekt eller att man måste ha koll på när man ska avsluta eller förlänga tjänsten. Hos oss har kunden ingen uppsägningstid och kan när man vill antingen pausa prenumerationen eller avsluta den, säger Linus Elghorn.