Postnord levererar A–Z
Zlatan Ibrahimovics Hajpade sportklädesvarumärke A–Z kommer i förstone endast att säljas via märkets egna webbshop. Postnord tar hand om logistiken.
I tisdags lanserade klädföretaget Varner Ibrahimović sitt sportklädesvarumärke A-Z i Paris. Zlatan Ibramimovic äger och driver bolaget tillsammans med klädkoncernen Varner.
Nu skriver Postnord i ett pressmeddelande att den första kollektionen kommer att säljas exklusivt via sajten A–Z.com . Därför är logistiken en avgörande del i lanseringen – att kläderna kommer fram snabbt och säkert.
Förutom att hantera leveranserna i hela Norden, har Postnord även varit med som en av logistikrådgivarna under förberedelserna.
- Hela A-Z:s upplägg utgår i detalj från konsumentens upplevelse – det ska vara enkelt och bekvämt – från köp till slutlig leverans. Kunden vill välja själv och därför erbjuder vi dem valfrihet och precision i leveranserna, säger Sebastian Heimfors , COO på Varner Ibrahimović.
Vidare skriver Postnord att kunderna kan välja utlämningsställe för att hämta sina varor och dessutom får de alltid en beräknad leveransdag.
– Konsumenterna blir allt mer kräsna och när man lanserar en ny sajt är det extra viktigt att ta hänsyn till konsumenternas helhetsupplevelse och ge dem valfrihet i leveranserna. Det är precis vad A-Z har gjort. Och det är klart att en klädkollektion av en världsstjärna kräver en logistikleverantör som spelar i högsta ligan, säger Arne Andersson , e-handelsexpert på Postnord.
Sportkollektionen säljs under Varner Ibrahimovic, som är en del av norska Varner-Gruppen.