23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pokémon Go lockar till matbutik

Dagligvarukedjan var snabb med att utnyttja kraften i Pokémon Go-flugan. Fångstfesten har ökat antalet besökare och försäljningen.

När City Gross förra helgen genomförde fångstfester och löpande aktiverade Pokémon Go-lockbeten vid sina butiker ökade tillströmningen av kunder jämfört med jämförbara dagar. Samtidigt ökade försäljningen av kampanjvaror riktade till spelarna med 200-400 procent, skriver företaget i ett pressmeddelande.

City Gross uppger att de var först inom svensk dagligvaruhandel med att utnyttja kraften i fenomenet Pokémon Go när man för två veckor sedan började uppmuntra spelare att fånga Pokémons i eller i närheten av kedjans butiker. En #-tävling, lockbeten i form av s k lure modules, fri wifi och erbjudanden riktade till spelarna fortsätter locka spelare till fångstfester i kedjans butiker.

– Våra medarbetare i butik tycker det är lika kul som spelarna när vi kör fångstfester och gör det möjligt att fånga Pokémons vid våra butiker som därmed blir en aktiv del av spelupplevelsen. Det känns spännande när vi kan skapa underhållning samtidigt som man handlar, säger

Thérèse Lundquist

, ansvarig för satsningen på City Gross.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|