I lokala valutor ökade kedjan sin försäljning i juli med 1 procent. Försäljningen i juli påverkades negativt av en kalendereffekt om cirka 3 procentenheter med anledning av färre handelsdagar jämfört med föregående år.
Jämfört med samma månad föregående år har butiksbeståndet utökats netto med åtta butiker. Vid periodens utgång uppgick det totala antalet butiker till 207.
Försäljningen fördelar sig enligt följande:
Länder, MkrJuli
2016/17Juli
2015/16Procentuell förändringProcentuell förändring,
lokal valutaSverige291296-2-2Norge251249+1+5Finland6965+7+6Utanför Norden*2331-27-15635641-1+1
*Påverkat av butiksoptimering i Storbritannien.
Den totala försäljningen för räkenskapsårets första tre månader (maj till juli 2016) uppgick till 1 763 (1 770) miljoner kronor. I lokala valutor ökade försäljningen med 2 procent.