23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Rema 1000 ger sig in i kampen om näthandeln

Konkurrensen om näthandeln av livsmedel hårdnar i Norge. Nu köper lågpriskedjan Rema 1000 in sig i den etablerade nätbutiken Kolonial.no med en tioprocentig andel. Det är okänt vad Rema har betalt för ägarposten.

Parterna ingår också ett betydligt mer djupgående inköpsavtal än vad de har i dag. Enligt grundaren av Kolonial.no

Karl Alveng Munthe-Kaas

så betyder det att priserna på många varor kan sänkas ytterligare. Han säger till Aftonposten att Kolonial.no fortsättningsvis bara kommer att ligga några procent över Rema 1000 i pris på skilda varor.

– Det låga priset blir ett mycket viktigt redskap för att erövra en ännu större del av näthandeln för mat, säger han.

Dagligvaruexperten

Erik Fagerlid

på PA Consulting tror näthandeln av mat i Norge kommer öka ännu snabbare nu när de stora kedjorna går in som ägare i olika nätbutiker.

– Det är först när de stora dagligvarukedjorna går in i näthandeln som försäljningen skjuter fart. Vi har sett det hända i utlandet, nu sker samma sak i Norge, säger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.096|instance-web01