23948sdkhjf

Värdefull mässa för klockor och smycken

| Av Ylva Åkesson | Tipsa redaktionen

I början på september slår Stockholmsmässan upp portarna för klock- och smyckesmässan Precious.

En av deltagarna som hyser varma känslor för tillställningen är Anna Odebäck (bilden ovan) .

Efter att ha lagt juristkarräiren på hyllan och börjat skapa smycken med historisk inspiration fick hon förra året med sitt smyckesmärke Shielmaid utmärkelsens Talent of the year på klock- och smyckesmässan Precious.

– Det var viktig både för igenkänningen och för mig själv: nu vet jag verkligen hör till branschen, säger Anna Odebäck.

Förra året handlade för hennes del mycket om produktutveckling och produktion. I år satsar hon på den egna nätbutiken och på att hitta fler återförsäljare.

– I första hand satsar vi på att komma ut i fler guldsmedsbutiker, säger Anna Odebäck.

Händer på mässan

Den som vill spana in årets nya smyckestalanger kan besöka Preciousmässan 9-11 september på Stockholmsmässan.

I år satsar Gemmologiska riksföreningen stort på Precious, med egen monter med workshops och dagliga föreläsningar.

– Vi ser fram emot att ha en egen monter. Alla är välkomna att lära sig mer och ställa frågor som allt som har med ädelstenar och pärlor att göra, säger Jan Asplund på Gemmologiska riksföreningen.

De besökare och utställare som vill "värma upp" inför mässdörrarnas öppnare kan ladde ner Precious-appen på telefonen för nyheter och utställarförteckningen. Mässan kan också följas på Instagram.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Panos säljer sitt livsverk

Badklädesmärket Panos Emporio blir norskt.

Trendbrott: Nätet viktigast för byggkunderna

Här byter Elgiganten läge

Årets franchisekedja korad

Optikkedjan expanderar – fyra nya butiker i vår

Har snart 141 butiker.

Polarn O. Pyret håller RNB uppe

Nyhetsbrev

Coca-Cola ändrar formen: ”Största satsningen sedan 1971”

Arkiv

Lidl fick betala 250 000 – kan bli mycket dyrare för andra

Gina Tricot ska spara 200 miljoner kronor

30 tjänster ska bort på huvudkontoret i Borås och därtill dras timmar ned i butikerna.

Jysk till Irland – ska öppna 15 butiker

Modekedjan flyttar kassan ut i butiken

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Lindex ägarbolag byter vd

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butik 140 för optikkedjan

2

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Nu vill de också handla mat på nätet

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

Här expanderar Jysk

Team Sportia-butik i konkurs

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.141