23948sdkhjf

Kedjan rekryterar med den egna berättelsen

| Av Ylva Åkesson | Tipsa redaktionen

Under två veckor kör nu Lidl en arbetsgivarkampanj i sociala medier, i lokalpress och på storbildstavlor. Syftet är både att bygga intern stolthet och locka till sig nya medarbetare.

Kampanjen har ställt medarbetarna i fokus, och "storyn" är att man kan följa en arbetsdag hos Lidl.

- Vi vill bygga intern stolthet genom att lyfta fram de egna medarbetarna och låta dem berätta om allt de presterar och uppnår. Dels vill vi genom goda exempel attrahera nya talanger, som tycker det verkar spännande och givande att jobba hos oss, säger Therése Hulté n, pr- och pressansvarig på Lidl.

Det är första gången Lidl gör en sådan här drive, och arbetet är ett led i kedjans arbete med att bli mer öppen och transparent.

– Vi befinner oss i ett expansivt skede där vi nu investerar tre miljarder under de kommande tre åren på att modernisera samtliga befintliga butiker, etablerar ett antal nya butiker, bygger ett tredje logistikcenter samt ett helt nytt huvudkontor. Nya medarbetare som vill söka sig till oss är en viktig kugge i det hjulet, liksom att fortsätta motivera och lyfta våra existerande medarbetare idag, säger Therése Hultén och fortsätter:

– I och med att vi nu är inne i en expansiv fas så räknar vi med att göra många nya anställningar framöver.

Öppenheten ska också ligga i tilltalet.

– I kampanjen liksom i det dagliga arbetet vänder vi oss till alla, eftersom vi söker medarbetare med olika ålder och bakgrund.Lidl Sverige är ett företag med många olika yrkesbakgrunder och kompetenser, något vi tycker att kampanjen visar och ger en bred inblick i, säger Therése Hultén.

Idag har Lidl drygt 3 600 medarbetare på landets 168 butiker, på lager och kontor.
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Extra: Coop öppnar 18 butiker

Coop släpper bomb. Här öppnar 18 butiker under 2019.

Apotea över 2 miljarder

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Cristina Stenbeck lämnar Kinneviks styrelse i vår

Ställer inte upp för omval till Kinneviks styrelse vid årsstämman.

2

Årets matbluff – här är finalisterna

Palmolja i det svenska margarinet och äppelbas i grönsaksjuicen. 120 nomineringar har blivit fem finalister: ”Här har man verkligen lurat kunderna”.

Ny sängspecialist i Malmö

Nyhetsbrev

Nedläggningstrend i Icas posthantering?

Arkiv

Lager 157 går internationellt

Väljer grannland för första etableringen utanför Sverige.

Detaljhandelskoncern köper delar av BR

Nettos ägare köper BR:s lager och rättigheterna till varumärket i Danmark.

Ökade online - slog rekord

Plantagen öppnar nya Helsingborgslagret

Första kullen tullspecialister går ut

Axfood backar efter matbluffen

Hon blir ny vd för KF

"Ett spännande och utmanande uppdrag."

Systembolaget varnar vinleverantör

Så summerar Mio 2018

Nu säljs lagret ut

Biltema i stor logistiksatsning

120 000 kvadratmeter extra lageryta och satsning på logistiken ska klara kraftig expansion.

H&M tappar expansionschef - går till köpcentrumaktör

På nytt jobb
Hon blir vd för Blocket

Hämtar vd från Tele 2.

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Öppnar i Östersund

Butiken blir sportkedjans 15:e och till att börja med är det en tillfällig yta om 1 000 kvadratmeter.

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Här stänger Hemtex efter 20 år

Från byggbranschen till möbelkedja

Digitala butiker ska utmana Amazon

Han lämnar Lindex

Klartecken för kompetenslyft

Ännu ingen ny ägare till modekedja

Här levereras maten direkt in i bilen

På nytt jobb
Ny vd på Circle K

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.113