23948sdkhjf

Kedjan rekryterar med den egna berättelsen

| Av Ylva Åkesson | Tipsa redaktionen

Under två veckor kör nu Lidl en arbetsgivarkampanj i sociala medier, i lokalpress och på storbildstavlor. Syftet är både att bygga intern stolthet och locka till sig nya medarbetare.

Kampanjen har ställt medarbetarna i fokus, och "storyn" är att man kan följa en arbetsdag hos Lidl.

- Vi vill bygga intern stolthet genom att lyfta fram de egna medarbetarna och låta dem berätta om allt de presterar och uppnår. Dels vill vi genom goda exempel attrahera nya talanger, som tycker det verkar spännande och givande att jobba hos oss, säger Therése Hulté n, pr- och pressansvarig på Lidl.

Det är första gången Lidl gör en sådan här drive, och arbetet är ett led i kedjans arbete med att bli mer öppen och transparent.

– Vi befinner oss i ett expansivt skede där vi nu investerar tre miljarder under de kommande tre åren på att modernisera samtliga befintliga butiker, etablerar ett antal nya butiker, bygger ett tredje logistikcenter samt ett helt nytt huvudkontor. Nya medarbetare som vill söka sig till oss är en viktig kugge i det hjulet, liksom att fortsätta motivera och lyfta våra existerande medarbetare idag, säger Therése Hultén och fortsätter:

– I och med att vi nu är inne i en expansiv fas så räknar vi med att göra många nya anställningar framöver.

Öppenheten ska också ligga i tilltalet.

– I kampanjen liksom i det dagliga arbetet vänder vi oss till alla, eftersom vi söker medarbetare med olika ålder och bakgrund.Lidl Sverige är ett företag med många olika yrkesbakgrunder och kompetenser, något vi tycker att kampanjen visar och ger en bred inblick i, säger Therése Hultén.

Idag har Lidl drygt 3 600 medarbetare på landets 168 butiker, på lager och kontor.
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Japansk kedja till Gallerian

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Apotea bästa nätbutik – igen

Beijer bygger gigantiskt varuhus i Söderhamn

Nyhetsbrev

Kedjorna som är bäst på mersälj

Arkiv

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Sportkedja säljer eget varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Textilbolag i konkurs

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

Fler vill ha installerat – Elon ökar försäljning av tjänster

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

Så sålde Clas Ohlson

På nytt jobb
Går till Axel Johnson

Rekord för Black friday – kläder och hemelektronik mest poppis

Bygghemma överträffade förväntningar på köpfesten 

Karl Hedin köper upp två bygghandlare

Växer i Värmland

Kökstillverkare öppnar nytt

1

E-handelsgurun: ”Lägg ner olönsamma butiker”

Moon-Suck Song listar skälen till varför e-handeln kommer att vinna slaget om framtidens konsumenter.

På nytt jobb
Gant får ny vd

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Pris regerar under Black friday

Hållbarhet allt viktigare under Black friday

Stadium drar sig ur Tyskland

Wesc stänger butikerna

Story och gränslöshet bygger framtidens handel

Här öppnar Ideal of Sweden

Arbetsmiljöverket slår till mot e-handlarna

På nytt jobb
Från Clas Ohlson till Intersport

Flash satsar i Danmark

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.132