23948sdkhjf

Kedjan rekryterar med den egna berättelsen

Under två veckor kör nu Lidl en arbetsgivarkampanj i sociala medier, i lokalpress och på storbildstavlor. Syftet är både att bygga intern stolthet och locka till sig nya medarbetare.
Kampanjen har ställt medarbetarna i fokus, och "storyn" är att man kan följa en arbetsdag hos Lidl.

- Vi vill bygga intern stolthet genom att lyfta fram de egna medarbetarna och låta dem berätta om allt de presterar och uppnår. Dels vill vi genom goda exempel attrahera nya talanger, som tycker det verkar spännande och givande att jobba hos oss, säger Therése Hulté n, pr- och pressansvarig på Lidl.

Det är första gången Lidl gör en sådan här drive, och arbetet är ett led i kedjans arbete med att bli mer öppen och transparent.

– Vi befinner oss i ett expansivt skede där vi nu investerar tre miljarder under de kommande tre åren på att modernisera samtliga befintliga butiker, etablerar ett antal nya butiker, bygger ett tredje logistikcenter samt ett helt nytt huvudkontor. Nya medarbetare som vill söka sig till oss är en viktig kugge i det hjulet, liksom att fortsätta motivera och lyfta våra existerande medarbetare idag, säger Therése Hultén och fortsätter:

– I och med att vi nu är inne i en expansiv fas så räknar vi med att göra många nya anställningar framöver.

Öppenheten ska också ligga i tilltalet.

– I kampanjen liksom i det dagliga arbetet vänder vi oss till alla, eftersom vi söker medarbetare med olika ålder och bakgrund.Lidl Sverige är ett företag med många olika yrkesbakgrunder och kompetenser, något vi tycker att kampanjen visar och ger en bred inblick i, säger Therése Hultén.

Idag har Lidl drygt 3 600 medarbetare på landets 168 butiker, på lager och kontor.
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Redaktionen rekommenderar

Sänd till en kollega

0.063