23948sdkhjf

Kedjan rekryterar med den egna berättelsen

| Av Ylva Åkesson | Tipsa redaktionen

Under två veckor kör nu Lidl en arbetsgivarkampanj i sociala medier, i lokalpress och på storbildstavlor. Syftet är både att bygga intern stolthet och locka till sig nya medarbetare.

Kampanjen har ställt medarbetarna i fokus, och "storyn" är att man kan följa en arbetsdag hos Lidl.

- Vi vill bygga intern stolthet genom att lyfta fram de egna medarbetarna och låta dem berätta om allt de presterar och uppnår. Dels vill vi genom goda exempel attrahera nya talanger, som tycker det verkar spännande och givande att jobba hos oss, säger Therése Hulté n, pr- och pressansvarig på Lidl.

Det är första gången Lidl gör en sådan här drive, och arbetet är ett led i kedjans arbete med att bli mer öppen och transparent.

– Vi befinner oss i ett expansivt skede där vi nu investerar tre miljarder under de kommande tre åren på att modernisera samtliga befintliga butiker, etablerar ett antal nya butiker, bygger ett tredje logistikcenter samt ett helt nytt huvudkontor. Nya medarbetare som vill söka sig till oss är en viktig kugge i det hjulet, liksom att fortsätta motivera och lyfta våra existerande medarbetare idag, säger Therése Hultén och fortsätter:

– I och med att vi nu är inne i en expansiv fas så räknar vi med att göra många nya anställningar framöver.

Öppenheten ska också ligga i tilltalet.

– I kampanjen liksom i det dagliga arbetet vänder vi oss till alla, eftersom vi söker medarbetare med olika ålder och bakgrund.Lidl Sverige är ett företag med många olika yrkesbakgrunder och kompetenser, något vi tycker att kampanjen visar och ger en bred inblick i, säger Therése Hultén.

Idag har Lidl drygt 3 600 medarbetare på landets 168 butiker, på lager och kontor.
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Utmanaren släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Femte butiken för Hemcompaniet

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Nyhetsbrev

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Arkiv

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Heminredningsmärke i konkurs

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Direkten öppnar – Intersport stänger

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

176 miljoner till MQ

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.117