23948sdkhjf

Matse spår rejäl säljökning

| Av Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Matse, som främst levererar mat på nätet, redovisar en tillväxt på 39 procent för det tredje kvartalet och nådde en nettoomsättning på 60,3 miljoner kronor. Bolaget spår att nettoomsättningen under fjärde kvartalet blir 81 miljoner kronor.

Det framgår av delårsrapporten.

Ebita-resultatet uppgick till -13,4 miljoner kronor under det tredje kvartalet (-10,3), vilket gav en ebita-marginal på -22 procent (-24).

Bolaget ger ingen resultatprognos för koncernen men upprepar prognosen att Göteborgsområdet ska ha positivt ebita-resultat helåret 2016.

Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -10,3 miljoner kronor (-7,7).

Matses verksamhet redovisas i tre segment: Matse, Kokaihop Media och Cold Cargo.

Matse, som driver matbutik på nätet med hemleverans, består av tre geografiska segment: Göteborg, Stockholm och Västra Skåne. Följande är utvecklingen för segmenten under det tredje kvartalet:

Göteborg: nettoomsättning 38,4 miljoner kronor (28,3), ebita-resultatet 0,1 miljoner kronor (-1,8).

Stockholm: nettoomsättningen 14,6 miljoner kronor (11,3), ebita -5 miljoner (-4,4).

Västra Skåne: omsättning 3 miljoner kronor (0), ebita -3,7 miljoner kronor (-55.000)

Matse upprepar sina finansiella mål:

- nå positivt ebita-resultat i koncernen vid en total nettoomsättning från tre regioner på cirka 600 miljoner kronor

- nå 7-10 procent ebita-marginal från en region som omsätter cirka 350 miljoner kronor.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Beijer bygger gigantiskt varuhus i Söderhamn

Textilbolag i konkurs

Kedjorna som är bäst på mersälj

Sportkedja säljer eget varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Apotea bästa nätbutik – igen

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Nyhetsbrev

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Arkiv

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Fler vill ha installerat – Elon ökar försäljning av tjänster

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

Så sålde Clas Ohlson

På nytt jobb
Går till Axel Johnson

Rekord för Black friday – kläder och hemelektronik mest poppis

Bygghemma överträffade förväntningar på köpfesten 

Karl Hedin köper upp två bygghandlare

Växer i Värmland

1

E-handelsgurun: ”Lägg ner olönsamma butiker”

Moon-Suck Song listar skälen till varför e-handeln kommer att vinna slaget om framtidens konsumenter.

Kökstillverkare öppnar nytt

1

Leksaksjätte tappar kedjeledare

Kedjeledaren för Lekextra, Ringo och Kozmos lämnar posten.

Färre konkurser i november

På nytt jobb
Gant får ny vd

Varner startar ny nordisk modekedja

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Pris regerar under Black friday

Hållbarhet allt viktigare under Black friday

Stadium drar sig ur Tyskland

Wesc stänger butikerna

Story och gränslöshet bygger framtidens handel

Här öppnar Ideal of Sweden

Arbetsmiljöverket slår till mot e-handlarna

På nytt jobb
Från Clas Ohlson till Intersport

Flash satsar i Danmark

Bryggerijätte och anrik skivbutik ska rädda Stockholms livescen

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.149