23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Årets modejulklapp är utsedd

Årets modejulklapp har utsetts för nionde året i rad. Och årets mjuka klapp under granen är - - -

bomberjackan.

Årets modejulklapp utses i ett samarbete mellan Svensk Handel Stil och Swedish Fashion Council.

Årets modeklapp beskrivs som "Ett riktigt universalplagg som går att hitta i de flesta butiker i modebranschen".

– Bomberjackan har verkligen blivit en storsäljare i år. För branschen är det jätteviktigt att det dyker upp nyheter som skapar den där ”vill-ha” känslan då och då. Det sätter fart på affärerna och lockar kunder till butikerna. Att plagget dessutom är en klassisk modell som håller länge i garderoben är också viktigt, säger

Maria Sandow

, kanslichef på Svensk Handel Stil.

Tidigare års modejulklappar:

2008 - Pyjamasen

2009 - Halsduken

2010 - Skjortan

2011 - Tröjan

2012 - Galoschen

2013 - Lättviktsjackan

2014 - Hatten

2015 - Ponchon

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|