23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mio spränger 5-miljardersvallen

Det går fort nu. Förra sommaren nådde möbelkedjan Mios omsättning 4 miljarder - och när man stänger böckerna för november har man nått 5 miljarder efter framgångsrik Black Friday-försäljning.


Starten på hösten betecknas som urstark - och nu kom bekräftelsen på att allt gått åt rätt håll:

- När vi stänger november kan vi med stor glädje och stolthet konstatera att vi i Miolaget gjort det igen! Januari 2013 bröt vi 3 miljarder, juni 2015, 4 miljarder och nu spränger vi 5 miljarder, säger Björn Lindblad, vd för Mio i ett pressmeddelande.

Mio-kedjan haft positiva tillväxttal under 58 månader i rad. Företaget skrivet att det är organisk tillväxt i butik, nya butiker och e-handeln som bidrar till framgången. Man framhåller att vslutningen i november var urstark och black weekend blev en succé såväl i butik som på nätet.

- Det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål vi satt till 2022. Vi har aldrig i Mios historia inspirerat och förnyat så många hem som just nu och 2017 ska vi fortsätta att möblera om i möbel-Sverige, berättar Björn Lindblad.

Mio har butiker på över 70 platser i Sverige samt e-handel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|