23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nya varugrupper för Zalando

Zalando ska börja sälja kosmetika och hygienprodukter.

Zalando planerar att börja sälja kosmetika och hygienprodukter, som en del i sin strategi att öka antalet produkter i sortimentet från dagens cirka 200.000 till en miljon.

Det skriver Bloomberg News baserat på den tyska tidningen Euro am Sonntag, där en inte namngiven talesperson för den tyska modehandlaren bekräftar uppgifterna.

Enligt analytiker, skriver Euro am Sonntag, skulle ett steg i riktning mot nämnda segment kunna öka lönsamheten för Zalando, även om några större omsättningsökningar inte vore att vänta.

Kinnevik äger 32 procent av Zalando.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web01