23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M spås öka

En växande onlineförsäljning och nya varumärken, i kombination med att de långsiktiga investeringarna avtar, får Swedbank att höja sina marginalprognoser för H&M.

Det framgår av en analysuppdatering där riktkursen höjts till 300 kronor (275), vilket Nyhetsbyrån Direkt rapporterat om tidigare på tisdagsmorgonen.

Swedbank påminner om att H&M nu driver e-handel på 35 av bolagets 64 marknader och att en fortsatt utrullning av online-delen, i kombination med ett stärkt kunderbjudande på befintliga onlinemarknader, väntas öka tillväxten. För att spegla sin tro på en ökad e-handelsaktivitet justerar Swedbank upp sina estimat för H&M:s jämförbara försäljning till 3,7 procent 2017 (3,0) och till 3,2 procent 2018 (3,0).

Swedbank lyfter även fram H&M:s planer på att lansera två nya varumärken under 2017, något som väntas bidra till försäljningstillväxten ytterligare.

Prognoserna för H&M:s rörelsemarginal höjs till 14,4 procent för 2017 (13,8) och till 15,6 procent 2018 (14,1).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125