23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Strax Formexdags

18-21 januari är det dags för Formex på Stockholmmässan. Inköp, inspiration och ett ramprogram som bland annat tar upp kemikalieansvar står på agendan.

Portarna öppnas för cirka 850 utställare som visar produkter – företrädesvis för vår/sommar 2017 – inom inredning, presenter, design, barnbrpdukter, mode och accessoarer.

Besöker gör inköpare, agenter, grossister, importörer, formgivare, producenter och media från inrednings- och presentbranschen.

Mässledningens siffror ger vid handen att till mässorna kommer runt 23 000 besökare och 800 medierepresentanter varje gång.

Förutom inköp och inspiration finns ett ramprogram med föreläsningar. Den här gången kan besökarna till exempel lyssna på

Helena Kramer

och

Jenny Virdarson

från Kemikalieinspektionen som berättar om produktansvar i handeln.

Kulturantropologen

Anna Frankzen Starrin

ger vägledning kring hur ett företag kan hitta sin väg in i framtiden och i den digitala transformationen.

Svenska moderådets

Elin Frendberg

guidar i säsongens trender och trendexperten

Stefan Nilsson

tipsar om snygga, coola och intressant butiker från hela världen.

Som vanligt finns det också en speciell avdelning där unga lovande och fortfarande oetablerade designers lyfts fram.

Prisutdelning blir det också. I augusti nomineras tiotalet produkter av en jury och på vårens mässa presenteras juryns vinnande val till Formidable-priset liksom den produkt som fått flest produkter på hemsidan och under mässan "Folkets val".

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04