Portarna öppnas för cirka 850 utställare som visar produkter – företrädesvis för vår/sommar 2017 – inom inredning, presenter, design, barnbrpdukter, mode och accessoarer.
Besöker gör inköpare, agenter, grossister, importörer, formgivare, producenter och media från inrednings- och presentbranschen.
Mässledningens siffror ger vid handen att till mässorna kommer runt 23 000 besökare och 800 medierepresentanter varje gång.
Förutom inköp och inspiration finns ett ramprogram med föreläsningar. Den här gången kan besökarna till exempel lyssna på
Helena Krameroch
Jenny Virdarsonfrån Kemikalieinspektionen som berättar om produktansvar i handeln.
Kulturantropologen
Anna Frankzen Starringer vägledning kring hur ett företag kan hitta sin väg in i framtiden och i den digitala transformationen.
Svenska moderådets
Elin Frendbergguidar i säsongens trender och trendexperten
tipsar om snygga, coola och intressant butiker från hela världen.
Som vanligt finns det också en speciell avdelning där unga lovande och fortfarande oetablerade designers lyfts fram.
Prisutdelning blir det också. I augusti nomineras tiotalet produkter av en jury och på vårens mässa presenteras juryns vinnande val till Formidable-priset liksom den produkt som fått flest produkter på hemsidan och under mässan "Folkets val".