23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Modemärke e-handelssatsar

Kundklubb på Instagram och snabba leveranser genom click&collectkonceptet ska lyckliggöra amerikanska modekunder.

I dag skriver E-handel.se om Michael Kors storsatsning på näthandel med upphämtning i butik inom tre timmar.

I somras började Michael Kors att locka trafik till sin e-handel genom att öppna en kundklubb på Instagram. Nu konstaterar tidningen att satsningen verkar ha fallit väl ut, eftersom Michael Kors expanderar sitt onlineerbjudande till samtliga butiker i USA.

Snabbt

Det aktuella onlineerbjudandet beskrivs som en form av click&collect, som innebär att kunderna kan handla på nätet och sen hämta upp beställningen i någon av företagets butiker.

Försöket startades i tio butiker i Nordamerika under förra årets sista tre månader. Kunderna kan hämta upp beställningen tre timmar efter att de har lagt sin order och betalar sen varan vid upphämtning i butiken.

I slutet av mars ska den här servicen finnas tillgänglig i alla Michael Kors-butiker i USA.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.105|instance-web01