23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Cloettaförvärvet Candykings volym sjönk

Godisföretaget Candykings volymer minskade med 24,5 procent under det fjärde kvartalet, från 8.831 till 6.670 ton, och omsättningen minskade med 22,9 procent från 397 till 306 miljoner kronor.

Det framgår av bokslutskommunikén för Candyking, som Cloetta den 17 februari aviserade att det ska köpa för 325 miljoner kronor på kassa- och skuldfri basis, eller cirka 307 miljoner kronor efter kassa- och skuldjustering. Detta efter att riskkapitalbolaget Accent den 13 januari sålde bolaget till Candykings vd

Dani Evanoff.

Volym- och försäljningsminskningen förklaras främst med lägre försäljning i Sverige och Norge till följd av förlorade kundkontrakt och färre kampanjer under Halloween, som inföll i slutet av oktober.

Nettoresultatet uppgick under kvartalet till minus 124,4 miljoner kronor (-297,6)

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095