23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

E-handelsraketer 2016

Två branscher där e-handeln haft stor tillväxt under 2016 är möbel- och heminredningshandeln med 26 procents tillväxt och bygghandeln med 29 procent. De båda branscherna går hand i hand då flytt och renovering hör starkt samman med möbelköp.

Möbelhandeln har en låg andel e-handlade varor så potentialen är stor.
Kvinnor och unga konsumenter handlar möbler på nätet. Andelen kvinnor är dubbelt upp mot manliga e-shoppare.
Under året har det blivit vanligare att göra research på nätet även om man sen går och handlar i fysisk butik.

Bygghandeln, som hade en tillväxt på 29 procent under 2016, växlade ner mot slutet av året. Snittet för e-handlade byggvaror ligger under snittet för sällanvaruköpshandeln.
Tre gånger så många män som kvinnor handlar byggvaror på nätet och andelen över 30 år är i majoritet.

I Postnords e-barometer 2016 konstateras att det e-handlades för 57,9 miljarder kronor och att prognosen för detta år är 67,7 miljarder kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|