23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Dustins butik blir "coffice"

Nu uppdaterar Dustin sin konceptbutik i Stockholm. Möjligheterna att testa och prova blir fler, och här finns plats för kunderna att sätta sig ner och fika och jobba en stund.

Dustin startade 1984 med att sälja disketter i en zoo-butik utanför Stockholm. Idag är kärnan e-handel där man 1995 var tidig med att öppna en av de första svenska nätbutikerna.
Idag beskriver man sig som en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner.

Tog nätet till butik

Hösten 2015 öppnade man butik på Sveavägen i Stockholm, för att ta ”e-handelskonceptet in i fysisk lokal” och kunna ge de mindre företagen råd på plats.
- Nu har vi tillsammans med totalt tolv samarbetspartners uppdaterat konceptet i butiken. Genom att bygga rum-i-rummet visas lösningar utifrån olika situationer anpassade för små och medelstora företag. Ett bredare och utökat sortiment gör det även möjligt att testa fler produkter, tjänster och lösningar i praktiken, säger Caroline Rudbeck, VP Group Communication.
Konceptbutiken ska också vara en mötesplats där det finns möjlighet för kunderna att ta del av inspirerande seminarier eller sitta ner i loungen, ta en kaffe och jobba en stund.

Dustin-fakta
Verksamheten bedrivs i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
Bolaget har drygt 900 medarbetare.
Omsättning 2015/16: cirka 8,3 miljarder kronor.
Drygt 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden med fokus på små och medelstora företag.
Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm
Huvudkontor i Nacka

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|