23948sdkhjf

Mood Stockholm förändras

I mars kommer femårsfirande Mood-gallerian att nå ett besökstal på 20 miljoner. Matställena blir fler och på butikssidan blir det nytillskott.

– Det går bra för Mood. Med alla de nya som är på väg in, har vi inga vakanser, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter. 

Under det kommande året expanderar Mood Stockholm till nästa kvarter. 

Jakobsbergsgatan, som löper på ena sidan av Mood, lutar i väst-östlig riktning. Det gör det svårt att placera ut bord och stolar för uteservering där i någon större omfattning. Men nu görs det plana terrasser av nivåskillnaden, vilket gör det möjligt med fler uteserveringar och restauranger med ingång både direkt utifrån gatan och inifrån gallerian. Totalt tre nya restauranger ska in här.

I bottenplanet, i G-Stars gamla lokaler, är det klart med Vapianogrundarens nya koncept för pizza: 1889.

– Det är ett helt nytt pizzakoncept,fast-fine, som kombinerar högklassig inredning och miljö med pizzakulturen under ett och samma tak, säger Annika Ljungberg.

Men Mood handlar förstås inte bara om mat. Ett nytillskott på butikssidan är Urban Outfitters som är på gång in. Om någon vecka öppnar också Lindex underklädeskoncept, Lindex lingerie, här i gallerian.

I planerna finns också ett möjligt orangeri, vid ljusgården.

Moods bikupor, som gav Moodhonung, fanns dock inte kvar.

- Bina trivdes aldrig. Biexperter rådde oss att ta bort kuporna, miljön blev tydligen för stökig för bina, säger Annika Ljungberg.

Mood Stockholm i siffror
Ökad omsättning med 25 procent sedan helåret 2013.
Ökat besöksantal med cirka 20 procent sedan helåret 2013.
Under mars 2017 går den 20-miljonte besökaren in i Mood Stockholm.
Mood Stockholm fortsätter i januari 2017 växa med nästan 20 procent i omsättning jämfört med 2016.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062