23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Accent och Rizzo öppnar outletkoncept

Idag öppnar Accent och Rizzo två nya affärskoncept – Accent outlet och Rizzo outlet i Barkarby.

– Vi ser nya trender i hur vi handlar idag. Outletfenomenet har skapat nya köpmönster bland konsumenter och vi ser denna expansion som en naturlig utveckling i Venue retail groups fortsatta tillväxt, säger Jonas Ottosson, vd Venue retail group dit varumärkena Accent och Rizzo hör.
Hos Accent outlet och Rizzo outlet i Stockholm quality outlet finns ett produktutbud med 30-70 procent lägre priser av egna och externa varumärken.
Butikerna i Barkarby är modekoncernens första outlet-koncept.
Sedan tidigare har Accent 60 butiker och Rizzo tolv butiker i Sverige.

Venue retail group redovisade ett resultat efter skatt på 5 miljoner kronor för det första kvartalet 2016/2017. Koncernens försäljning i jämförbara butiker ökade med 6 procent under kvartalet. Resultatet före av- och nedskrivningar blev 9,9 miljoner kronor (-10,7).

LÄS MER OM BUTIKER OCH NYA BUTIKSKONCEPT I NÄSTA DAGENS HANDEL PÅ PAPPER - ute hos prenumeranterna i slutet av nästa vecka!

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078