23948sdkhjf

Hon ska bygga om K-rauta

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Från porslin till bygg - Yvonne Magnusson blir ny vd för K-rauta och Onninens svenska verksamhet från och med 27 mars.

 Yvonne har tidigare verkat som vd för Cervera samt som dotterbolagschef för Villeroy & Bochs nordiska och baltiska verksamhet.

 I juni 2016 förvärvade K-rautas koncernmoderbolag Kesko grossistbolaget Onninen. I slutet av året presenterades en ny gemensam ledningsgrupp vars fokus är att skapa en gemensam tillväxtstrategi för de båda varumärkena. Rekryteringen av Yvonne Magnusson är ytterligare ett steg i K-rautas och Onninens satsning på tillväxt och ökad lönsamhet i Sverige. Det ska ske genom en gemensam organisation för bygg- och teknisk handel som servar kunderna genom två varumärken – K-rauta och Onninen.

- Yvonne Magnussons erfarenhet av att skapa lönsamhet i olika typer av verksamheter tillsammans med hennes ledarskapsförmåga är precis vad vi behöver för att implementera vår nya tillväxtstrategi. Jag är helt säker på att under Yvonnes ledning så kommer vår organisation i Sverige att kunna erbjuda ännu bättre kundupplevelser i framtiden, säger Tommi Kasurinen, Senior Vice President, K Group bygg- och teknisk handel.

- Hela min yrkeskarriär har jag arbetat med att leda i förändring. För att vi ska vara relevanta för våra kunder, behöver vi säkerställa att vi anpassar vår verksamhet för att kunna möta nya utmaningar och förväntningar. Jag ser fram emot att ta den nya organisationen genom den förändringsresa som påbörjats i och med förvärvet av Onninen, säger Yvonne Magnusson.

När Kesko förvärvade Onninen var det med ambitionen att ta fram ett nytt helhetserbjudande bestående av produkter och tjänster inom byggnation, el- och VVS. De båda varumärkenas expertis inom respektive område ska komma kunderna till nytta genom förbättrad service, både genom utbud och kunskap.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Coca-Cola ändrar formen: ”Största satsningen sedan 1971”

Gina Tricot ska spara 200 miljoner kronor

30 tjänster ska bort på huvudkontoret i Borås och därtill dras timmar ned i butikerna.

Lidl fick betala 250 000 – kan bli mycket dyrare för andra

Modekedjan flyttar kassan ut i butiken

Jysk till Irland – ska öppna 15 butiker

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Nyhetsbrev

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Arkiv

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Lindex ägarbolag byter vd

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

2

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Butik 140 för optikkedjan

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Nu vill de också handla mat på nätet

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

Nu drar elektronikkedjan upp tempot digitalt

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

Ännu en butik stänger – här breder butiksdöden ut sig

Ikea i pionjärsatsning på biobränsle till havs 

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

På nytt jobb
Vd-skifte hos Apoteksgruppen

Hon kliver in som vd efter en snabb karriär hos Apotekskedjan.

Lågprisjättens e-handel lanserad

Här expanderar Jysk

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Team Sportia-butik i konkurs

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Ikeas testkoncept läggs ned

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.14