23948sdkhjf

Hemtex pilotar i fem butiker

| Av Dagens Handel | Tipsa redaktionen

Hemtex testar ett helt nytt butikskoncept. Idag premiärvisas det i kedjans butik i Kungsbacka.

Det nya konceptet är en del i ett större förnyelsearbete, där tydligheten ska stå i fokus – i butiksmiljön, kommunikationen och i ett sortiment med högre designgrad.
– Med det nya konceptet blir kunderbjudandet och upplevelsen i butik både tydligare och starkare, säger

Läs också: Han blir ny vd på HemtexTed Bergström, marknadschef på Hemtex.

Roligare och tydligare i butik

– Samtidigt gör vi det enklare och roligare att handla genom att öka utrymmet för inspiration, förbättrad märkning och utförligare produktinformation.
Hållbarhet får också en mer framträdande roll så att Hemtex värderingar blir tydliga även i butiksmiljön.
– Som specialistbutik ska vi självklart visa både bredd och djup. Men det vi framför allt gör nu är att tydliggöra strukturen, förklara valen, hur kunden ska tänka, välja, köpa och använda produkterna, säger Ted Bergström.

Click and collect

Även online-erbjudandet har skruvats till. Med personalens hjälp kan Hemtex-kunder handla online direkt i butik och på så vis få tillgång till ett avsevärt större sortiment. Varorna levereras sedan kostnadsfritt till butiken.
Det nya konceptet är framtaget i samarbete med Kollo Retail, detaljhandelsexperter som tidigare haft uppdrag för bland annat Systembolaget och IKEA. 

Läs också: Uppåt för Hemtex

Hemtex fem pilotbutiker:
·      Kungsmässan i Kungsbacka den 30 mars
·      Västermalmsgallerian i Stockholm den 20 april
·      Fältöversten i Stockholm den 27 april
·      Kungsgatan i Göteborg den 18 maj
·      Storgatan i Luleå den 18 maj

 

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Direkten öppnar – Intersport stänger

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

176 miljoner till MQ

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Ny marknad för Jysk

Nyhetsbrev

Från Tele2 till Blocket

Arkiv

Fresks köper från XL

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Zetadisplay visar stark tillväxt

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Han är ny i Lek- & Babybranschen

Sjunde butiken för Dogman

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Här stänger Åhléns också

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Här öppnar Jem & Fix – blir butik nummer 50

TEKNIK
Swish växer snabbast inom e-handeln

Getswish vd: I fysisk handel återstår mycket att göra.

På nytt jobb
Han går till Nelly

Swisslog byggde ut e-jättens automatlager

Modebolaget Jascha i konkurs

Bolaget bakom modemärket har på egen begäran ansökt om konkurs.

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Från Nelly till Lyko

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

Ikea satsar på batteriföretag

De är årets europeiska handlare

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Lidl-butik vid gränsen försenas

Camilla Malmströms konkurs: "Butikerna är fortsatt öppna"

Tillfälligt för solglasögonmärke

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125