Hemtex pilotar i fem butiker

| Av Dagens Handel | Tipsa redaktionen

Hemtex testar ett helt nytt butikskoncept. Idag premiärvisas det i kedjans butik i Kungsbacka.

Det nya konceptet är en del i ett större förnyelsearbete, där tydligheten ska stå i fokus – i butiksmiljön, kommunikationen och i ett sortiment med högre designgrad.
– Med det nya konceptet blir kunderbjudandet och upplevelsen i butik både tydligare och starkare, säger Ted Bergström, marknadschef på Hemtex.

Roligare och tydligare i butik

– Samtidigt gör vi det enklare och roligare att handla genom att öka utrymmet för inspiration, förbättrad märkning och utförligare produktinformation.
Hållbarhet får också en mer framträdande roll så att Hemtex värderingar blir tydliga även i butiksmiljön.
– Som specialistbutik ska vi självklart visa både bredd och djup. Men det vi framför allt gör nu är att tydliggöra strukturen, förklara valen, hur kunden ska tänka, välja, köpa och använda produkterna, säger Ted Bergström.

Click and collect

Även online-erbjudandet har skruvats till. Med personalens hjälp kan Hemtex-kunder handla online direkt i butik och på så vis få tillgång till ett avsevärt större sortiment. Varorna levereras sedan kostnadsfritt till butiken.
Det nya konceptet är framtaget i samarbete med Kollo Retail, detaljhandelsexperter som tidigare haft uppdrag för bland annat Systembolaget och IKEA. 

Hemtex fem pilotbutiker:
·      Kungsmässan i Kungsbacka den 30 mars
·      Västermalmsgallerian i Stockholm den 20 april
·      Fältöversten i Stockholm den 27 april
·      Kungsgatan i Göteborg den 18 maj
·      Storgatan i Luleå den 18 maj

 



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Bygghemma köper möbelföretag

Blomsterlandet öppnar nytt

"Parfymindustrin är förlegad"

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Nyhetsbrev

Joakim Hansson blir vd

Arkiv

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Premiär för Kicks nya e-handel

Därför ska du investera i Stockholm

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Jula öppnar nytt varuhus

Intersport pudlar om kampanj

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Lanserar egendesignad elcykel

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.142