23948sdkhjf

Hallå där Aage Reerslev!

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Wrapp lanserade för några år sedan en tjänst som snabbt blev populär. Men utvecklingen sprang ifrån affärsmodellen och bolaget har återuppfunnit sig självt.


 
Vad är Wrapp och hur funkar det?
Wrapp är en belöningsmodell som kopplas till konsumenters betalkort. Varje köp som konsumenten gör hos anslutna handlare ger små dagliga belöningar i form av rabatter. I dagsläget är 6 banker delägare i Wrapp.
 
Bra för kunden alltså – men vad har handlaren för glädje av Wrapp?

De anslutna handlarna får koll på sina kunder eftersom vi tillhandahåller hur ofta och hur mycket en person handlar olika kategorier. Kundernas potential graderas som guld, silver, brons eller ”nybörjare”. Dvs att handlaren kan bemöta kunderna utifrån kundens potential i deras kategori. Rimligen är man villig att bemöta guldkunder lite bättre än de som är brons. Själv spenderar mycket på teknik, går ofta på café, och  trots att jag inte tillhör målgruppen, lägger jag en del pengar på H&M.  

Detta är ovärderlig kunskap för handlare, som kan se vad jag har för preferenser och som därigenom har nyckeln till vad just jag som individ går igång på.

Hur många kedjor är anslutna i dagsläget?

Omkring 200 varumärken är anslutna
 
Hur fungerar Wrapp Marketshare Index?
Indexet bygger på alla transaktioner som anslutna kunder gör med sina kort – och det visar tydligt vilka marknadsandelar olika företag inom en bransch har. Alla företag har koll på hur deras försäljning går och hur lönsamma de är, men det nya är att de nu kan jämföra sig med varandra. Man kan alltså se om en kampanj eller en omgörning ger påtagliga konkurrensfördelar.
 
 
 

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

JOBB I FOKUS

Startsidan just nu

Avslöjar: Coop öppnar Amazon Go-butiker nästa år

Ett antal av de obemannade butiker som Coop planerar att öppna kommer istället att bli Coop Go-butiker. Om det och flera andra tekniska planer berättar Amer Mohammed, chef för Coops affärsområde Digital, i en intervju med Dagens Handels systertidning Fri Köpenskap.

G-star Raw i konkurs i Sverige

Tolv butiker läggs ned och 80 anställda berörs.

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

Boohoo kastas ut av Amazon, Zalando och Next

Flera företag bryter med klädmärket Boohoo efter rapport om dåliga arbetsförhållanden.

Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen

På nytt jobb
Två lämnar och två tillkommer i Clas Ohlsons styrelse

Nyhetsbrev

Cervera tredubblade e-handeln: ”Inte bara coronaeffekt”

Arkiv

Åhléns först ut när Uber börjar med snabba hemleveranser av prylar

Uber lanserar nya leveranstjänsten Uber Direct som levererar varor inom 30 minuter.

Norgesgruppen lägger 200 butikers order hos Pricer

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Första pelarna på plats vid Axfoods nya megalager

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Ellos ska lansera heminredning från Jotex i Europa

Klart: Coop öppnar obemannade butiker

Miljardvallen sprängd för Jula i juni

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Instabox över en miljon användare – fyrdubblar omsättningen

Ingelsta Kalkon stänger tre delikatessbutiker

Coop släpper ny scan- och betalapp – öppnar upp för obemannat

Handelstrender: Färre men större företag – och mer värderingsstyrt

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Alla butikerna som invigs när etapp 2 öppnar på Torps köpcentrum

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Nya kreditlagen träder i kraft – rusning till Swish

Tillfällig Lagerhaus även till C4

Konkurrensverket granskar e-handeln

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Microsoft byter retailstrategi – stänger alla 83 fysiska butiker

Ur & Penn byter plattform – lanserar ny nätbutik

Invigningsdags för Naturkompaniet

Svensk Handel rasar mot Postnord: ”Tondövt”

Lagerhaus pop up-satsning fortsätter – ny tillfällig butik

Jula väljer Hässleholm

Här slår Stadium igen butiken

Se alla Företagens egna nyheter

Att spela musik i butik - Vilken licens gäller?

Ljud som säljer och musiken som vi minns

Upplevelse i Butik – Så skapar du en butik som Säljer!

Vad är sinnesmarkandsföring?

IMAS levererar besöksräknare till Polestars nya showrooms

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Rensa luften från bakterier med rätt dofter.

Skydda anställda mot kontakt med kunder.

Ta vara på doftens helande kraft i virustider

A50- en kraftfull Android mobil POS

Skapa enkelt skyltar med instruktioner och anvisningar

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Wave of brands confirmed for top retail event in Stockholm

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Sänd till en kollega

0.141