I torsdagens delårsrapport uppgav Kappahl att säsongsstarten i februari, som 
är den sista månaden i Kappahls andra kvartal, inleddes med en generellt 
avvaktande marknad. 
 
Har marknadsbilden förändrats de senaste fyra-fem veckorna jämfört med 
februari? 
 
– Det har varit väldigt kraftfulla reor från alla aktörer i klädhandeln och 
Kappahl är ju inget undantag, säger Danny Feltmann till Nyhetsbyrån Direkt. 
 
Hur hanterar ni det aktuella läget med stora reor? 
 
– Jag tycker vi har jobbat bra med vår reastrategi och fått en ganska fin 
effekt av det. Vi har hittat en modell som vi tycker fungerar, säger vd:n. 
 
Så du vill inte flagga för en press på er bruttomarginal i det tredje 
kvartalet? 
 
– Nej det vill jag inte. Vi vet i och för sig inte hur väder och vind, 
konkurrensen och försäljningen blir, och vilket resultat det blir av 
kampanjer och rabatter. Men det är 'business as usual' och vi fortsätter med 
den strategi vi har, säger Danny Feltmann.
Kappahl:s vd: "Kraftiga reor präglar klädmarknaden"
Även om klädmarknaden just nu präglas av kraftiga reor känner sig Kappahls vd Danny Feltmann trygg med bolagets strategier och vill inte tala om marginalpress i det tredje kvartalet.