Försäljningssiffran är exklusive valutakursförändringar och inklusive moms. 
 
Enligt SME Direkt hade analytikerna i genomsnitt räknat med att försäljningen 
skulle öka med 7 procent. 
 
"Försäljningen under månaderna mars, april och maj bör ses ihop, dels på grund 
av att påskhelgen inträffar i olika månader beroende på år, dels då vädret 
under denna tid kan vara mycket varierande mellan åren", skriver bolaget. 
 
I samband med sin senaste delårsrapport, som släpptes den 30 mars, uppgav H&M att försäljning inklusive moms under perioden 1-28 mars ökat med 7 procent. 
Vid den tidpunkten låg analytikernas förväntningar på +11,1 procent för hela 
mars. 
 
Totalt antal butiker per den sista mars uppgick till 4 426 jämfört med 3 997 
vid samma tidpunkt året innan.
H&M-försäljning upp 6 procent
Hennes&Mauritz försäljning steg med 6 procent i mars, jämfört med samma månad året innan då försäljningstillväxten var 2 procent.