23948sdkhjf

Ny betalmetod ökar konverteringen

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Det räcker med att skriva in de tre siffrorna på baksidan av kortet. En ny betaltjänst gör det supersmidigt för konsumenten att handla på nätet. Och smidigheten ökar konverteringen.

Den nya tjänsten från Nets och DIBS  är tillgänglig i över 26 000 webbutiker och kan användas av mer än en miljon nordiska konsumenter.

Läs också: Black friday slog rekord i natt

Fördelen för handlaren är att tjänsten ökar konverteringsgraden för webbutikerna.

Tjänsten “Kom ihåg mig” lanserades av  Nets och DIBS  sent ifjol .. Tjänsten som rullas ut just nu kostnadsfritt till alla kunder förenklar nätshoppingen  nordiska konsumenter genom att de kan spara sina kortuppgifter i tiotusentals webbutiker.

När kunden väl valt att spara kortuppgifterna behöver hen framöver endast skriva in de tre siffrorna på baksidan av kortet som utgör säkerhetskoden vid betalningen. Säkerhetskoden lagras aldrig. 

Genom att endast behöva skriva in tre siffror – som också memoreras enkelt – minskar risken att konsumenterna avbryter köpet, och därmed ökar konverteringsgraden för webbutikerna. Det blir en snabb och bekväm checkout. "Kom ihåg mig" kan användas i tiotusentals webbutiker som är anslutna till någon av betalleverantörerna inom Netsgruppen i Norden så som DIBS, Netaxept och Paytrail i Finland.

– Vi sätter en ny standard för att betala med kort på nätet som starkt gynnar webbutiker. Denna första tjänst av flera kommande exemplifierar hur vi skapar en enhetlig och unik köpupplevelse för miljoner nordiska konsumenter, säger Asger Hattel,Group Executive Vice President, Merchant Services på Nets i ett pressmeddelande.

Över en miljon kort sparade
Just nu sparar drygt 100 000 nordiska konsumenter sina kort under en vecka och bara under mars sparades 500 000 kort. Totalt är nu mer än 1,2 miljoner kort sparade. Drygt 26 000 webbutiker som är anslutna till någon av betalleverantörerna inom Netsgruppen har nu tjänsten och fler webbutiker får tjänsten implementerad kostnadsfritt dagligen, och inom kort kommer samtliga att ha tjänsten.

Nets säkerställer att kortuppgifterna är sparade på ett säkert sätt och att webbutikerna har den högsta möjliga standarden vad gäller kryptering och säkerhetsstandarder.

 

Källa: Dibs, Nets
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Paradiset med ny majoritetsägare

Altor in som storägare i XXL

På nytt jobb
Trädgårdskedja får ny koncernchef

Går från gym till växter.

Nygammal ägare driver JC vidare

XL-Bygg förvärvar Spillersboda Byggmarknad

Nyhetsbrev

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Arkiv

Videointervju: Förändringen drivs främst av människorna – inte tekniken

Hör retailexperten Ken Hughes berätta om hur nya shoppingbeteenden påverkar handeln.

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nya dystra siffror: Så många jobb kan försvinna

XL Bygg får ny huvudägare

Mestergruppen AS förvärvar majoriteten.

På nytt jobb
Ska vässa Lindex kundupplevelse

Kliver in i en ny roll som creative director och har en bakgrund hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Lågprisaktören till expansiv handelsplats – öppnar 2020

Citybutik för Søstrene Grene

Danska detaljhandelskedjan öppnar tredje butiken i Stockholm.

På nytt jobb
Gina Tricots vd lämnar

Återvänder till Tretorn där han kliver på som ny vd och delägare.

Klartecken för Coops köp av Netto

Optimismen spirar i e-handeln medan självförtroendet sviktar inom sällanköpsvaruhandeln

På nytt jobb
Från Lantmännen till Bergendahls

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

Så sålde H&M: ”Omställningsarbetet går i rätt riktning”

Ny vd för Erikshjälpen Second Hand

Norskt nytänk – nattöppet utan personal

Stockmann säger upp 150

Rekordår för Mio – ökar trafiken både till butik och e-handel

Citycon säljer två köpcentrum

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Löfbergs intar Lobbyn

På nytt jobb
Han blir ny vd för Woody-kedjan

Kontanterna fortsatt ohotade

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Oförändrat hos Clas Ohlson

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Matsmart

Axfood öppnar "Arbetsförmedling"

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Smart e-handelsförpackning fick World Star

På nytt jobb
Han är Orklas nya koncernchef

På nytt jobb
Han ska styra media på Max

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.161