23948sdkhjf

Ny betalmetod ökar konverteringen

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Det räcker med att skriva in de tre siffrorna på baksidan av kortet. En ny betaltjänst gör det supersmidigt för konsumenten att handla på nätet. Och smidigheten ökar konverteringen.

Den nya tjänsten från Nets och DIBS  är tillgänglig i över 26 000 webbutiker och kan användas av mer än en miljon nordiska konsumenter.

Läs också: Black friday slog rekord i natt

Fördelen för handlaren är att tjänsten ökar konverteringsgraden för webbutikerna.

Tjänsten “Kom ihåg mig” lanserades av  Nets och DIBS  sent ifjol .. Tjänsten som rullas ut just nu kostnadsfritt till alla kunder förenklar nätshoppingen  nordiska konsumenter genom att de kan spara sina kortuppgifter i tiotusentals webbutiker.

När kunden väl valt att spara kortuppgifterna behöver hen framöver endast skriva in de tre siffrorna på baksidan av kortet som utgör säkerhetskoden vid betalningen. Säkerhetskoden lagras aldrig. 

Genom att endast behöva skriva in tre siffror – som också memoreras enkelt – minskar risken att konsumenterna avbryter köpet, och därmed ökar konverteringsgraden för webbutikerna. Det blir en snabb och bekväm checkout. "Kom ihåg mig" kan användas i tiotusentals webbutiker som är anslutna till någon av betalleverantörerna inom Netsgruppen i Norden så som DIBS, Netaxept och Paytrail i Finland.

– Vi sätter en ny standard för att betala med kort på nätet som starkt gynnar webbutiker. Denna första tjänst av flera kommande exemplifierar hur vi skapar en enhetlig och unik köpupplevelse för miljoner nordiska konsumenter, säger Asger Hattel,Group Executive Vice President, Merchant Services på Nets i ett pressmeddelande.

Över en miljon kort sparade
Just nu sparar drygt 100 000 nordiska konsumenter sina kort under en vecka och bara under mars sparades 500 000 kort. Totalt är nu mer än 1,2 miljoner kort sparade. Drygt 26 000 webbutiker som är anslutna till någon av betalleverantörerna inom Netsgruppen har nu tjänsten och fler webbutiker får tjänsten implementerad kostnadsfritt dagligen, och inom kort kommer samtliga att ha tjänsten.

Nets säkerställer att kortuppgifterna är sparade på ett säkert sätt och att webbutikerna har den högsta möjliga standarden vad gäller kryptering och säkerhetsstandarder.

 

Källa: Dibs, Nets
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här byter Elgiganten läge

Årets franchisekedja korad

Polarn O. Pyret håller RNB uppe

Optikkedjan expanderar – fyra nya butiker i vår

Har snart 141 butiker.

Coca-Cola ändrar formen: ”Största satsningen sedan 1971”

Lidl fick betala 250 000 – kan bli mycket dyrare för andra

Nyhetsbrev

Jysk till Irland – ska öppna 15 butiker

Arkiv

Modekedjan flyttar kassan ut i butiken

Gina Tricot ska spara 200 miljoner kronor

30 tjänster ska bort på huvudkontoret i Borås och därtill dras timmar ned i butikerna.

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Lindex ägarbolag byter vd

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butik 140 för optikkedjan

2

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Nu vill de också handla mat på nätet

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

Ikea i pionjärsatsning på biobränsle till havs 

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

Nu drar elektronikkedjan upp tempot digitalt

Här expanderar Jysk

Team Sportia-butik i konkurs

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Så sålde Clas Ohlson

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.132