Så blev e-sporthandlarens första kvartal

| Av Nyhetsbyrån Direkt/Dagens Handel | Tipsa redaktionen

Fler kunder med större kundkorgar avspeglas i Sportamores resultat för årets tre första månader.

E-handelsbolaget Sportamore redovisar ett resultat efter skatt på 2,4 miljoner kronor för det första kvartalet 2017 (1,0).
Resultatet per aktie uppgick till 0:28 kronor (0:12). Intäkterna ökade till 174 miljoner kronor (147). Rörelseresultatet blev 3,0 miljoner kronor (1,0).
Sportamore ska flytta till nytt lager i Eskilstuna logistikpark. Tillträde till det nya lagret sker 1 juli 2017 och därefter kommer överflyttning av logistikverksamheten från nuvarande lager ske successivt under tredje kvartalet.
Läs också: Minskad försäljning för Sportamore

Sportamores räkenskaper för företrädesvis det tredje kvartalet 2017 förväntas belastas av engångskostnader i storleksordningen 20-25 miljoner kronor sammanhängande med flytten.
I rapporten skriver vd Johan Ryding att bolagets aktiva kundstock har vuxit med 130 000 kunder jämfört med föregående år. Sportamore har nu drygt 725 000 aktiva kunder. Genomsnittligt antal order per aktiv kund och genomsnittligt ordervärde har också utvecklats positivt jämfört med föregående år och uppgår nu till 1,96 (1,93) order per kund och 508 (503) kronor.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Bygghemma köper möbelföretag

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

"Parfymindustrin är förlegad"

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Joakim Hansson blir vd

Nyhetsbrev

Blomsterlandet öppnar nytt

Arkiv

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Morakniv växer i rekordtakt

Modeföretag satsar på Green Friday

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Premiär för Kicks nya e-handel

Därför ska du investera i Stockholm

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Jula öppnar nytt varuhus

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Intersport pudlar om kampanj

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Lanserar egendesignad elcykel

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.173