23948sdkhjf
Annons

Helomvändning för "e-handelsvägraren"

För några år sedan gick Jula mot strömmen och la ner sin e-handel. Nu drar man igång den på nytt.

– Kundernas beteenden och förväntningar utvecklats, säger informationschef Magnus Ljung till Dagens Handel.

Jula upphörde med distanshandel 2011, något som ledningen beskriver som "ett strategiskt beslut att skapa förutsättning för totalt fokus på varuhusexpansion".
Sedan dess har e-handeln överlag expanderat och Jula växt från cirka 30-35 varuhus till idagen 91.
– Vi ser idag stora möjligheter med e-handel kombinerat med erbjudandet i våra varuhus, därför väljer vi nu att åter öppna e-handeln, förklarar Magnus Ljung.
Samtidigt finns minst sex nya varuhus står i planen för innevarande år.

Läs också: Svensk e-handel växer – högsta tillväxten sedan 2021

Under 2016 lanserade Jula ett lojalitetsprogram för företagskunder och nu i mars "byggde" kedjan om den klassiska Julakatalogen till en app.

Kommentera en artikel
Annons
Annons
Annons
Utvalda artiklar

    Nyhetsbrev

    Sänd till en kollega

    0.1