Bambora gör storförvärv

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Betalbolaget Bambora förvärvar Devcode Payment. Nu får kunderna tillgång till mer än 250 lokala betalmetoder över hela världen.

DevCode Payment, som tidigare  varitr en del av DevCode Group, grundades 2014 och erbjuder en flexibel betalplattform som idag hjälper multinationella företag att hantera, analysera och optimera sina betalningar i realtid:

– Teamet på Devcode har byggt en tekniskt ledande plattform och förvärvet ger oss möjligheter att erbjuda våra kunder en flexibel lösning för att hantera och analysera betalningar på ett enkelt sätt. Tillsammans skapar vi en ledare inom cross-border och omni-channel betalningar, säger Patrik Göthlin, affärsansvarig för Bambora Online.

Integreringen av Devcode Payment innebär att Bambora nu kan erbjuda globala företag en plattform för betalningar världen över med fler än 250 lokala betalmetoder.

Bambora skriver i ett pressmeddelande att "förvärvet är en viktig hörnsten i genomförandet av Bamboras strategi att utveckla en ledande betallösning för internationell e-handel".

DevCode Payment består av tre olika lösningar som kan erbjudas separat eller tillsammans, dessa är PaymentIQ, AccountIQ och VaultIQ. PaymentIQ hanterar transaktioner till ett värde av cirka 2,5 miljarder SEK varje månad och stödjer över 250 betalmetoder för kreditkort, e-plånböcker och direktbetalningar. AccountIQ är ett avstämningsverktyg där betalflöden matchas och avstäms automatiskt. VaultIQ garanterar högsta säkerhet utifrån regulatoriska direktiv och krav.

– Vi har fått erbjudanden om förvärv under de senaste åren, men aldrig något som har känts rätt, varken på det kulturella eller på det affärsmässiga planet. Med Bambora var det annorlunda, det märkte vi direkt. Våra respektive lösningar kompletterar varandra perfekt och vi kan tillsammans skapa ett verkligt mervärde för kunder som hanterar stora transaktionsvolymer på en internationell marknad. Sedan är gänget på Bambora otroligt enkla, snabba och roliga att arbeta med, något som vi tycker är minst lika viktigt om en sån här affär ska bli långsiktigt framgångsrik, säger Pedro Hansson, vd på DevCode Group.

Förvärvet påverkar inte DevCode Groups övriga affärsområden, vilka är DevCode BPM AB, DevCode Consulting AB, Chambersign Sverige AB, samt intressebolaget Luminary. Rättigheterna för varumärket DevCode kommer även fortsättningsvis att innehas av DevCode Group.

Bambora grundades 2015 och är en sammanslagning av en rad företag med mångårig erfarenhet inom betalbranschen. Bambora behandlar betalningar på 64 marknader till ett värde av 50 miljarder Euro per år. Bambora har över 600 anställda med kontor i 13 länder runt om i världen.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Nyhetsbrev

"Parfymindustrin är förlegad"

Arkiv

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Blomsterlandet öppnar nytt

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Lanserar egendesignad elcykel

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.129