Han får guru-jobbet

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Ett jobb med gurustatus. Så kan man beskriva ordförandeskapet i Nordic Council of Shopping Centers (NCSC).

Fredrik Kolterjahn, Head of Research på JLL, är nyvald ordförande i Nordic Council of Shopping Centers (NCSC)
Han ska leda organisationen under de kommande två åren.

NCSC beskriver sig som en bransch- och intresseorganisation för köpcentrumbranschen i Norden.

Röst i samhällsdebatten

Målet med verksamheten är att utveckla köpcentrumbranschen och stärka dess status som en professionell och stark partner i samhället. Organisationens medlemmar består av såväl fastighetsägare som detaljister, uthyrare, konsulter och stadsplanerare. Utöver att arrangera studieresor, konferenser och utbildningar har organisationen också som målsättning att föra branschens talan i samhällsdebatten.
 

Fredrik Kolterjahn har varit medlem i NCSC sedan 2007 och också suttit i styrelsen sedan 2016.

Han menar att NCSC är en brygga mellan hyresgäster, fastighetsägare och andra aktörer i köpcentrumbranschen.

–Min ambition som ordförande är att lyfta dessa frågor ytterligare och synliggöra organisationen även utanför köpcentrumbranschen. NCSC behöver ta en tydligare ställning i frågor som är viktiga för branschen, säger Fredrik Kolterjahn i ett pressmeddelande.

Fredrik Kolterjahn efterträder Wilner Andersson, VD Agora, som har innehaft posten de senaste sex åren.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Nyhetsbrev

"Parfymindustrin är förlegad"

Arkiv

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Blomsterlandet öppnar nytt

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Lanserar egendesignad elcykel

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.161