Skolakvarievinnare utsedd

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Bakom tävlingen står Zoobranschens riksförbund och projektet ska öka barnens intresse för djur och förståelse för djurhållning.

Vinnaren av skolakvariet 2016 är klass 5A på Madesjöskolan i Nybro. De har fått hjälp att nå toppen av Tomas Karlsson på Djurens Värld som är klassens ”mentorbutik”.
Klassföreståndare Irene Eghbal är mycket stolt över sin klass som är överlycklig över förstaplatsen.

Tävlingsmomentet i projektet avgjordes med ett prov som samtliga elever skrivit. Provet tog upp frågor som eleverna stött på o samband med projektet. 5A på Madesjöskolan hade högst medelpoäng och vann femtusen kronor till klasskassan och en resa till antingen Universeum, Skansen-Akvariet eller Kolmårdens Tropicarium.

Projektet som finansierats av sponsorer från zoofackhandeln är ett initiativ av ZOORF (Zoobranschens riksförbund) med syftet att öka intresse för djur och den positiva effekt djurhållning har på samhället.
Genom att applicera problemlösningar och uppgifter från olika ämnen i läroplanen på akvariet får eleverna ett pedagogiskt och roligt sätt att lära sig på. Man lär sig inte bara matte, biologi och fysik utan får samtidigt en introduktion av djurhållning som förhoppningsvis kommer att utvecklas vidare.

ZOORF är mycket nöjda med resultatet av Skolakvariet 2016 och har redan nu satt igång arbetet med Skolakvariet 2017.

 

Källa: Zoobranschens riksförbund, ZOORF


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Bygghemma köper möbelföretag

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Blomsterlandet öppnar nytt

"Parfymindustrin är förlegad"

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Nyhetsbrev

Joakim Hansson blir vd

Arkiv

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Morakniv växer i rekordtakt

Modeföretag satsar på Green Friday

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Premiär för Kicks nya e-handel

Därför ska du investera i Stockholm

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Jula öppnar nytt varuhus

Intersport pudlar om kampanj

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Lanserar egendesignad elcykel

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.156