Boozt offentliggör erbjudande

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Boozt,AB som presenterar sig som ett teknikföretag som säljer mode online offentliggjorde på onsdagen sitt prospekt för kommande börsintroduktion.

Boozts erbjudande är riktat till institutionella investerare i Sverige och internationellt samt till allmänheten i Sverige och Danmark

Bolaget meddelar att det slutgiltiga priset i erbjudandet förväntas fastställas inom intervallet 54 - 63 kronor per akti. Detta motsvarar ett marknadsvärde för Boozt på cirka 3 088 – 3 544 miljoner kronor.

Läs också: Ett paket från Brunna

Det slutgiltiga priset till allmänheten förvänta offentliggöras omkring den 31 maj 2017. 

Läs också: Trots storsatsningar går e-handeln trögt

Preliminär tidsplan

- Offentliggörande av prospekt: 17 maj 2017
- Anmälningsperiod för allmänheten i Sverige och Danmark:                         
18-29 maj 2017
- Anmälningsperiod för institutionella investerare: 18-30 maj 2017
- Offentliggörande av slutgiltigt pris i Erbjudandet: 31 maj 2017
- Första dag för handel av Boozts aktier: 31 maj 2017
- Likviddag: 
2 juni 2017

Rådgivare

Carnegie och Danske Bank är Joint Global Coordinators och Joint Bookrunners (“Joint Global Coordinators”). Berenberg är Joint Bookrunner (tillsammans med Joint Global Coordinators, “Managers”). Vinge och Davis Polk är legala rådgivare till Bolaget och White & Case är legal rådgivare till Managers. 

Källa: Boozt


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Premiär för Kicks nya e-handel

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Nyhetsbrev

Därför ska du investera i Stockholm

Arkiv

Intersport pudlar om kampanj

Intervjun
"Man måste gilla logistik för att vara en bra e-handlare"

– Butikslogistik och e-handelslogistik är väsensskild verksamhet. I den förstnämnda skickar man många varor till få, i den andra få varor till många. Det är svårt att få ihop till ett enda flöde. För e-handeln är logistiken hela affärsidén. Det säger Pär Svärdson, nätbokhandlarprofil, vd och medgrundare till snabbväxande nätapoteket Apotea.

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Klipp: Världens största e-handlare om framtiden

Brittisk hälsojätte expanderar i Sverige

Köper upp 30 år gamla familjeföretaget Hälsa för alla.

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Han ska leda ny sportjätte

Team Sportia och Sportringen bildar sportdivisionen SGN Sport. Därtill väntar lansering av ett nytt koncept inom cykel nästa år.

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Lanserar egendesignad elcykel

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Spelbolag: Drönaren blir årets julklapp

Med ett par dagar kvar tills årets julklapp offentliggörs är teknikprylen favorittippad.

Ahlsell tecknar avtal med arbetsskyddsgrossist

Ökad försäljning för Clas Ohlson

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Lanserar showroom på nätet

Pressbyrån för kunder som har bråttom

Kvällsleverans från Åhléns

J.Lindeberg satsar på unified commerce

Teknikjätte till Sverige

CDON livesänder under Black Friday

Städhjälp blir årets leksak

Glädje och besvikelse när Stureplanerna stoppas

”Alla borde ha tillgång till säker kommunikation"

Handelsbranschen ligger i topp

Kanadensisk bokjätte utmanar Amazon

Något lägre vinst för Ica

Svenska designers öppnar pop-up butik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.133