23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lidls plan för USA - halvera priset

Den tyska kedjan går hårt ut i vad som ser ut att bli ett priskrig på den amerikanska marknaden.

– Det här är rätt tillfälle för oss att gå in i USA. Vi anpassar oss snabbt, så det handlar inte så mycket om hur bra en marknad passar oss som om hur vi får det att fungera, säger Lidls USA-chef Brendan Proctor till Reuters.

Lidl har satsat stort på lanseringen, planen är att ha 330 butiker i landet till 2020. Samtidigt pågår just nu en strid mellan de redan etablerade kedjorna där Wall-Mart prisstestat i elva stater och fått sina butiker att gå 15 procent under konkurrenternas priser samtidigt som Aldi har som mål att pressa priserna ner till under 21 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.131|instance-web01