Så går det för Julas e-handelssatsning
– Bemötandet har varit klart över förväntan. De första dagarna har varit fantastiska med tusentals kunder som handlat, detta trots att sidan ännu inte marknadsförts. Vi tror på fortsatt stark utveckling när fler kunder nu får upp ögonen för denna nya handelslösning, säger Joachim Frykberg, vd Jula AB i ett pressmeddelande.
Jula skriver att de med den nya e-handeln vill vidga erbjudandet till både nya och gamla kunder.
– Det vi ser är att kunder som kanske lämnade oss när vi upphörde med distanshandel för några år sedan redan börjat hitta tillbaka. Det känns naturligtvis väldigt bra, säger Joachim Frykberg.
Stor satsning
– Vi vill möta kunden där kunden förväntar sig bli bemött, därför gör vi satsningen på e-handel. Vi kommer även fortsätta att öppna varuhus, säger Magnus Sigurd, affärsutvecklingschef som varit huvudansvarig för att utveckla Julas e-handel.
Han beskriver den nya e-handeln som ett viktigt första steg för Jula och säger att utvecklingen av erbjudandet ska fortsätta.
– Under året kommer vi bland annat att utveckla ”Click & collect” (hämta i varuhuset). Vi har mycket bra förutsättningar, bra logistik och bra systemstöd, som vi nu ska utnyttja för att åstadkomma bästa tänkbara erbjudande till våra kunder, säger Magnus Sigurd.
Hoppas på Polen
E-handelssatsningen rullar ut samtidigt på Julas marknader i Sverige, Norge och Polen.
– Vi har stora förhoppningar på alla våra marknader men det är kanske i Polen som vi ser den största potentialen. Idag når vi med våra varuhus en begränsad del av Polens befolkning. Vår marknadsföring är dock i många stycken nationell, exempelvis vår TV-reklam. Med e-handeln når vi nu alla som vi marknadsför oss mot, säger Magnus Sigurd.