Hon är ny marknadschef på Net-on-net

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Med 20 års erfarenhet från reklamvärlden i ryggen tar Ulrika Sothell sig an uppgiften att bygga varumärket.

Ulrika Sothell kommer närmast från Momentum Reklambyrå, där hon var kundansvarig för bland annat SCA. Sista året på Momentum jobbade Ulrika som Nordic Director för Unilever Foods. Ulrika tillträdde den 22 maj.

– Jag har en brinnande passion för affärsutveckling och strategisk varumärkesförädling samt triggas av att ta mig an unika möjligheter. Jag lockas till det oprövade, det lite utmanande och räds inte att ta det där extra steget. När jag nu fått möjligheten att jobba på NetOnNet så ser jag många otroliga möjligheter framåt samt en glädje i att kunna förena min passion med ett av Sveriges mest älskade och uppskattade varumärken, säger hon i ett pressmeddelande.

Läs också: Mer av Netonnet i Uppsala

Net-on-net transformering är nyligen avslutad. På mindre än ett halvår har 18 Siba-butiker har blivit Lagershoppar.

Läs också: Mer av Netonnet i Stockholm

Mer om: NetOnNet


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Bygghemma köper möbelföretag

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Blomsterlandet öppnar nytt

"Parfymindustrin är förlegad"

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Nyhetsbrev

Joakim Hansson blir vd

Arkiv

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Morakniv växer i rekordtakt

Modeföretag satsar på Green Friday

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Premiär för Kicks nya e-handel

Därför ska du investera i Stockholm

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Jula öppnar nytt varuhus

Intersport pudlar om kampanj

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Lanserar egendesignad elcykel

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.131