Gekås bygger för barn

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

En 950 kvadratmeter stor lekplats som ska vara både rolig och säker, det är Gekås senaste projekt.

Gekås skriver i ett pressmeddelande att  lekplatsen har genomgått samtliga säkerhetskontroller för att kunna garantera en så säker lek som möjligt.

Den nya lekplatsen vänder sig till stora och små barn och är uppbyggd med olika hinderbanor, gungor och två linbanor. Dagen före midsommar invigs lekplatsen med musikunderhållning, ballonger och sockervadd.

- Idag är det större krav på säkerhet och miljö än det var förr, vilket är bra. Vi vill kunna garantera säkerheten så långt det är möjligt och att ta vara på miljön har alltid varit viktigt för oss på Gekås. Som förälder idag förväntar man sig att det ska var säkert och miljöanpassat och självklart ställer vi upp på det, säger Johanna Olesen, platschef Gekåsbyn i  pressmeddelandet.

Lekplatsen ligger nedanför skidbacken i Gekåsbyn, och inte precis framför varuhuset. Tanken med det är att det är viktigt att barnen har någonstans att leka mitt i naturen.
Lekplatsen ligger i campingområdet och ska var lätt att hitta.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Bygghemma köper möbelföretag

Blomsterlandet öppnar nytt

"Parfymindustrin är förlegad"

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Nyhetsbrev

Joakim Hansson blir vd

Arkiv

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Premiär för Kicks nya e-handel

Därför ska du investera i Stockholm

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Jula öppnar nytt varuhus

Intersport pudlar om kampanj

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Lanserar egendesignad elcykel

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.146