Twilfit kliver in i framtiden

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Den anrika underklädeskedjan inför ett molnbaserat verksamhetssystem i höst



Twilfits IT-ansvarige Robert Backéus berättar att det nya systemet bygger på en standardiserad lösning från Microsoft med minimala anpassningar. Projektet omfattar både Twilfits huvudkontor och butiker och han räknar med att systemet går live på senhösten i år.

– Vi inför det nya verksamhetssystemet för att förbättra kundupplevelsen. Tanken är att vi ska förverkliga visionen om omnikanal och därmed åstadkomma samma upplevelse för kunden, oavsett kanal, säger han.

Han berättar vidare att det interna samarbetet mellan IT, marknad och ledning har förändrats i och med att alla konsekvent sätter kunden i fokus.

En viktig egenskap hos det nya systemet är att allt sker i molnet och allt syns i realtid. På det viset går det att se en kunds köpmönster, så att man kan rikta rätt erbjudande till rätt kund, något som dagens konsumenter förväntar sig

Läs också: Flagship store till Gallerian i Stockholm

Traditionellt distribuerade erbjudanden fungerar inte längre. Kunden kräver mer – personifiering är ett grundkrav som vi måste leva upp till, säger han.

Förutsättningen för att kunna åstadkomma en sömlös kundupplevelse mellan butik och digitala kanaler, är centraliserade grunddata. Det framhåller Stefan Fleron, vd för EG Sverige, som levererar systemet.

Han framhåller också fördelen med att systemet är byggt på standardkomponenter, utan speciella anpassningar till Twilfits behov. Det gör att butikskedjan kan lägga mer tid på kunderna, istället för att ständigt uppfinna hjulet på nytt:

Läs också: Tusentals mindre företag missar lagen

– Standardiseringen gör att systemet blir skalbart och flexibelt. När uppdateringar och nya funktioner lanseras är det enkelt att haka på dem och på så sätt ständigt hålla sig uppdaterad, säger han.

En annan stor fördel med att ha grunddata centraliserade är att det förenklar anpassningen till den nya dataskyddslagen, GDPR.

– Att samla all relevant data på ett ställe, så att det kan delas av alla system säkert och strukturerat, gör att det går att hålla full koll på de personuppgifter som lagras, säger han.

Källa: EG, Twilfit


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Bygghemma köper möbelföretag

Blomsterlandet öppnar nytt

"Parfymindustrin är förlegad"

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Nyhetsbrev

Joakim Hansson blir vd

Arkiv

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Premiär för Kicks nya e-handel

Därför ska du investera i Stockholm

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Jula öppnar nytt varuhus

Intersport pudlar om kampanj

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Lanserar egendesignad elcykel

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.145