Underklädeskedja stärker resultatet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rörelseresultatet förbättrades med 50 procent 2016 jämfört mot föregående år och omsättningen ökade för Twilfit i fjol.

Underklädeskedjan Twilfit redovisar ett förbättrat resultat för 2016 jämfört med föregående år och i ett pressmeddelande skriver kedjan att det är för tredje året i rad som utveckling är positiv. Omsättningen 2016 landade på 376 miljoner kronor (343) med ett rörelseresultat om 10,7 miljoner kronor(7,1), en ökning med cirka 50 procent mot föregående år. Resultatet förbättrades med cirka 3,6 miljoner kronor före skatt mot föregående år. Tillväxten var under året cirka 10 procent.

– Vårt uppdaterade sortiment och uttryck har gjort att nya kunder hittat till oss, både via e-handel och butik. Trots ett tufft år för detaljhandeln i stort redovisar vi vårt bästa resultat någonsin. Vi växer och ökar vinsten för tredje året i rad. Utvecklingen fortsätter under 2017 med stort fokus på e-handeln, ett nytt, starkt ledningsteam och implementering av vårt nya affärssystem för att optimera kundupplevelsen i alla kanaler, säger Kajsa Claesson, vd.

Det är satsningar på e-handel, design och butikskoncept som givit frukt, enligt kedjan. Under 2016 öppnade kedjan tre nya butiker; i Grand Samarkand i Växjö, Allum i Partille samt Liljeholmen i Stockholm, och kedjan omfattar i dag 56 butiker samt e-handel.

Förutom nyöppningar har flera butiker byggts om enligt nytt butikskoncept. Under innevarande år ska kedjan fokusera på digitalisering.

 Twilfits huvudägare är R12 Kapital.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Bygghemma köper möbelföretag

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Blomsterlandet öppnar nytt

"Parfymindustrin är förlegad"

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Nyhetsbrev

Joakim Hansson blir vd

Arkiv

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Morakniv växer i rekordtakt

Modeföretag satsar på Green Friday

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Premiär för Kicks nya e-handel

Därför ska du investera i Stockholm

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Jula öppnar nytt varuhus

Intersport pudlar om kampanj

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Lanserar egendesignad elcykel

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.152