Han har Göteborgs nöjdaste kunder

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Kungsmässan i Kungsbacka har utsetts till Sveriges bästa Citygalleria i den färska undersökningen ”Svenskarnas favoritcentrum 2017” genomförd av undersökningsföretaget Evimetrix.

– Vi är väldigt stolta och glada över resultatet som är ett kvitto på att Kungsmässan fortsätter att vara en attraktiv plats för shopping och att vi ligger i topp i jämförelse med övriga köpcentrum, säger Daniel Petersson, centrumchef på Kungsmässan i ett pressmeddelande.

Undersökningen är indelad i fyra kategorier varav ”Bästa Citygalleria” är en av de största. Kungsmässan fick alltså första placeringen i den kategorin, liksom förra året, utav de totalt 88 stycken gallerior som ingick i undersökningen.

På andra plats kom Elins Esplanad i Skövde och på tredje plats NK, Stockholm.

Utöver detta har Kungsmässan även de ”nöjdaste besökarna” i Storgöteborg av de totalt 24 stycken centrumanläggningar och handelsplatser som ingick i samtliga kategorier i området Storgöteborg.

– Den viktigaste faktorn för att få nöjda kunder är att köpcentrets lokaler är trivsamma. Det handlar om alltifrån ljus, färger och utformning till renlighet och trygghet. Vår undersökning visar att detta är något som Kungsmässan har lyckats mycket väl med, säger Alf Brydolf-Berg, vd på Evimetrix.

Evimetrix undersökning ”Svenskarnas Favoritcentrum” är en årlig, återkommande undersökning bland konsumenter. Resultatet baseras på cirka 40.000 omdömen från 7000 konsumenter och i år ingick totalt sett 300 köpcentrum, gallerior och handelsplatser geografiskt spridda över hela Sverige.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Bygghemma köper möbelföretag

Blomsterlandet öppnar nytt

"Parfymindustrin är förlegad"

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Nyhetsbrev

Joakim Hansson blir vd

Arkiv

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Premiär för Kicks nya e-handel

Därför ska du investera i Stockholm

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Jula öppnar nytt varuhus

Intersport pudlar om kampanj

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Lanserar egendesignad elcykel

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.147