Linas Matkasse får ny vd

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

MTG-chefen byter bransch till dagligvaror.

Efter 10 år väljer grundaren och vd Niklas Aronsson på Linas Matkasse för att kliva av. I hans ställe kliver istället Jonas Karlén som senast haft en vd-roll inom MTG och sedan 2015 drivit Viaplay. Innan dess var han verksam inom Vattenfall.

– Jonas tar med sig både MTG:s framåtanda och strukturen från storbolaget Vattenfall in i Linas Matkasse, säger Niklas Aronsson i ett pressmeddlande.

Niklas Aronsson kommer inte helt lämna företaget, han blir kvar som ägare och kommer ta en roll som vice styrelseordförande i styrelsen. Framöver kommer han också att lägga sin energi på Linas Matkasses biståndsprojekt Plate for Plate, som bidrar till att skolbarn i Kenya får lunch varje dag.

Läs också: Uppstickaren plockar personal från Linas Matkasse

Jonas Karlén ser fram emot att börja jobba på Linas Matkasse, ett jobb som han tillträder i september.

– Det finns en solid och väl fungerande verksamhet att bygga vidare på och det är en spännande och stimulerande utmaning att få leda bolaget in i nästa fas. Min familj har varit nöjda kunder under många år och jag har av egen erfarenhet upplevt det stora värde som Linas Matkasse ger, säger Jonas Karlén i samma pressmeddelande.

Mer om: Linas Matkasse


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Bygghemma köper möbelföretag

Blomsterlandet öppnar nytt

"Parfymindustrin är förlegad"

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Nyhetsbrev

Joakim Hansson blir vd

Arkiv

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Premiär för Kicks nya e-handel

Därför ska du investera i Stockholm

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Jula öppnar nytt varuhus

Intersport pudlar om kampanj

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Lanserar egendesignad elcykel

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.154