23948sdkhjf

Linas Matkasse får ny vd

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

MTG-chefen byter bransch till dagligvaror.

Efter 10 år väljer grundaren och vd Niklas Aronsson på Linas Matkasse för att kliva av. I hans ställe kliver istället Jonas Karlén som senast haft en vd-roll inom MTG och sedan 2015 drivit Viaplay. Innan dess var han verksam inom Vattenfall.

Läs också: Han går in som vd på Linas Matkasse

– Jonas tar med sig både MTG:s framåtanda och strukturen från storbolaget Vattenfall in i Linas Matkasse, säger Niklas Aronsson i ett pressmeddlande.

Niklas Aronsson kommer inte helt lämna företaget, han blir kvar som ägare och kommer ta en roll som vice styrelseordförande i styrelsen. Framöver kommer han också att lägga sin energi på Linas Matkasses biståndsprojekt Plate for Plate, som bidrar till att skolbarn i Kenya får lunch varje dag.

Jonas Karlén ser fram emot att börja jobba på Linas Matkasse, ett jobb som han tillträder i september.

– Det finns en solid och väl fungerande verksamhet att bygga vidare på och det är en spännande och stimulerande utmaning att få leda bolaget in i nästa fas. Min familj har varit nöjda kunder under många år och jag har av egen erfarenhet upplevt det stora värde som Linas Matkasse ger, säger Jonas Karlén i samma pressmeddelande.

Mer om: Linas Matkasse
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Lanserar nätbokhandel: "Vi kan erbjuda lägre pris än våra konkurrenter"

Ska ta upp kampen med stora aktörer i branschen.

Järnia Outlet läggs ned – butiker på åtta orter berörs

DEBATT
Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Köpcentrumjättens kundklubb når över 1 miljon medlemmar

Sainsburys vd lämnar efter fusionsnederlag

Nyhetsbrev

Ahlsell bygger ut i Göteborg

Arkiv

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Hon går till RO

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Cykelkraft i nya händer

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Säljer i MQ

Lyko till Femman

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

Loomis köper Nokas värdehantering

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Rekordlåg framtidstro i handeln

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Oklart kring leksaksbutik på NK

Strategierna som ska stärka Cervera

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.125