Möbelkedja vill bli störst

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Tillväxten sedan juli 2016 har passerat en miljard och ambitionen är att bli störst 2022.

Björn Lindblad, vd för möbelkedjan Mio summerar senaste året i ett pressmeddelande:


– När vi stängde juli månad kunde vi summera den högsta ökningstakten i Mios historia under en 12-månadersperiod. Jag hade en förhoppning om att vid julis utgång få summera månad nummer 66 med tillväxt, ovanpå det fanns chansen att det skulle bli 12 månader i rad med tvåsiffriga försäljningsökningar ,procentuellt sett, och som en näst intill utopisk förhoppning såg vi möjligheten att nå tillväxt på en miljard över de senaste 12 månaderna.

När dagenshandel.se når honom på tisdagsmorgonen utvecklar han resonemanget:

– Vi lade en tillväxtstrategi 2013 som bet otroligt bra. Redan 2015 nådde vi målet som vi satt för 2018, så vi har fortsatt att höja ribban. Målet är att vi ska vara störst i Sverige på möbler 2022. Vi fokuserar på möbler för vardagsrum, matrum och sovrum, och där har vi redan mycket höga marknadsandelar, säger han.

Mio har butiker på över 70 platser i Sverige.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Nyhetsbrev

"Parfymindustrin är förlegad"

Arkiv

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Blomsterlandet öppnar nytt

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Hon blir ny vd

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Ny butik i Jönköping

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Lanserar egendesignad elcykel

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.139