Möbelkedja vill bli störst
Björn Lindblad, vd för möbelkedjan Mio summerar senaste året i ett pressmeddelande:
– När vi stängde juli månad kunde vi summera den högsta ökningstakten i Mios historia under en 12-månadersperiod. Jag hade en förhoppning om att vid julis utgång få summera månad nummer 66 med tillväxt, ovanpå det fanns chansen att det skulle bli 12 månader i rad med tvåsiffriga försäljningsökningar ,procentuellt sett, och som en näst intill utopisk förhoppning såg vi möjligheten att nå tillväxt på en miljard över de senaste 12 månaderna.
När dagenshandel.se når honom på tisdagsmorgonen utvecklar han resonemanget:
– Vi lade en tillväxtstrategi 2013 som bet otroligt bra. Redan 2015 nådde vi målet som vi satt för 2018, så vi har fortsatt att höja ribban. Målet är att vi ska vara störst i Sverige på möbler 2022. Vi fokuserar på möbler för vardagsrum, matrum och sovrum, och där har vi redan mycket höga marknadsandelar, säger han.
Mio har butiker på över 70 platser i Sverige.