Lidl lovar wow-effekt

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Lidl förknippas väl inte direkt med mode - men nu lanserar mångsidiga Heidi Klum en kollektion för lågpriskedjan. Wow-effekt utlovas.

”Heidi & The City” är temat för världspremiären av Lidl och Heidi Klums första klädkollektion, Esmara by Heidi Klum.

Den 7 september presenteras kollektionen för första gången på den internationella scenen under New York Fashion Week. Internationell försäljningsstart för Esmara by Heidi Klum är den 18 september 2017.
 #LETSWOW-kampanjen lanserades i 28 länder i början av augusti.

Under New York Fashion Week, kommer kläderna för första gången att visas upp.

- Lidl har aldrig tidigare förknippats med mode, men med Heidi Klum på vår sida som kreativ källa, inspiration och framgångsrik designer vill vi förändra det. #LETSWOW står för mode, överraskning och spänning - precis som Lidl, säger kedjans strategi- och kommunikationsdirektör, Gabriella Goldman i ett pressmedelande.


Kollektionen beskrivs i pressmeddelandet som "vild som New York och mångsidig som Heidi Klum själv med en urban känsla och hög wow-effekt".

Den ska innehålla leopardmönstrade blazers, stilrena toppar, bomberjackor och skinny jeans, fin spets och rockiga läderkläder i färger som starkt blått och cognac.

Låga priser

Plaggen kostar från 70 till cirka 200 kronor och de äkta läderjackorna i bikerstil beräknas ligga på cirka 600 kronor.

Heidi Klum uppger att hennes kollektion är inspirerad av favoritstaden New York. d

- Jag ville skapa mode med en wow-effekt som gör det enkelt att kombinera plaggen. Mode för kvinnor som vill klä sig snyggt och allt till ett oslagbart pris, säger hon.

Den 18 september påbörjas försäljningen. Utöver kläder i storlekarna 36 till 44 inkluderar klädkollektionen också accessoarer och skor i storlekarna 38 till 41. Internationellt kommer kollektionen vara tillgänglig för kunder i totalt 28 länder och i över 10 000 LIDL-butiker.  





Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Nyhetsbrev

"Parfymindustrin är förlegad"

Arkiv

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Blomsterlandet öppnar nytt

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Lanserar egendesignad elcykel

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.115