23948sdkhjf

Lidl lovar wow-effekt

Lidl förknippas väl inte direkt med mode - men nu lanserar mångsidiga Heidi Klum en kollektion för lågpriskedjan. Wow-effekt utlovas.

”Heidi & The City” är temat för världspremiären av Lidl och Heidi Klums första klädkollektion, Esmara by Heidi Klum.

Den 7 september presenteras kollektionen för första gången på den internationella scenen under New York Fashion Week. Internationell försäljningsstart för Esmara by Heidi Klum är den 18 september 2017.
 #LETSWOW-kampanjen lanserades i 28 länder i början av augusti.

Under New York Fashion Week, kommer kläderna för första gången att visas upp.

- Lidl har aldrig tidigare förknippats med mode, men med Heidi Klum på vår sida som kreativ källa, inspiration och framgångsrik designer vill vi förändra det. #LETSWOW står för mode, överraskning och spänning - precis som Lidl, säger kedjans strategi- och kommunikationsdirektör, Gabriella Goldman i ett pressmedelande.


Kollektionen beskrivs i pressmeddelandet som "vild som New York och mångsidig som Heidi Klum själv med en urban känsla och hög wow-effekt".

Den ska innehålla leopardmönstrade blazers, stilrena toppar, bomberjackor och skinny jeans, fin spets och rockiga läderkläder i färger som starkt blått och cognac.

Låga priser

Plaggen kostar från 70 till cirka 200 kronor och de äkta läderjackorna i bikerstil beräknas ligga på cirka 600 kronor.

Heidi Klum uppger att hennes kollektion är inspirerad av favoritstaden New York. d

- Jag ville skapa mode med en wow-effekt som gör det enkelt att kombinera plaggen. Mode för kvinnor som vill klä sig snyggt och allt till ett oslagbart pris, säger hon.

Den 18 september påbörjas försäljningen. Utöver kläder i storlekarna 36 till 44 inkluderar klädkollektionen också accessoarer och skor i storlekarna 38 till 41. Internationellt kommer kollektionen vara tillgänglig för kunder i totalt 28 länder och i över 10 000 LIDL-butiker.  



Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126