DePalma ger stil åt besöksnäringen

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Workwearföretaget De Palma har ingått avtal med en stor leverantör hotell-restaurang och besöksnäring.

 

Menigo foodservice kommer att saluföra De Palma Workwears produkter till sitt breda nätverk av kunder inom segmentet Hotel, Restaurang och Café. Samarbetet träder i kraft omgående. 

- Vi på Menigo försöker alltid att vara lyhörda för vad som behövs och efterfrågas på marknaden och i dagens kök finns många trendsättare som är väldigt måna om sin profilering där DePalma Workwears sortiment passar utmärkt,  säger Lisa Larsson,kategotichef på Menigo Foodservice i ett pressmeddelande.

 –Att få till ett samarbetsavtal med Menigo Foodservice betyder oerhört mycket för oss som bolag. Vi har redan en stark målgrupp inom segmentet Hotel, Restaurang och Café - något som vi nu kan bygga vidare på med stor kraft tillsammans med Menigo. Att få möjlighet att nå ut till deras nätverk av kunder med varumärke och produkter samt att arbeta tillsammans med en aktör av Menigos kaliber lovar otroligt gott inför framtiden." Jonas Skommevik, vd för De Palma Workwear.





Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Bygghemma köper möbelföretag

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Blomsterlandet öppnar nytt

"Parfymindustrin är förlegad"

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

Nyhetsbrev

Joakim Hansson blir vd

Arkiv

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Säljer Gymgrossisten till reapris

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Morakniv växer i rekordtakt

Modeföretag satsar på Green Friday

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Hon blir ny vd

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

KitchenTime lanserar snabbare sajt – och rekryterar chef från J.Lindeberg

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Newbie öppnar sin första butik i London

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Premiär för Kicks nya e-handel

Därför ska du investera i Stockholm

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Jula öppnar nytt varuhus

Intersport pudlar om kampanj

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Lanserar egendesignad elcykel

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Fortsatt dystert för Lindex

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.134