23948sdkhjf

Tillbaka hos Filippa K

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Han blir ny varumärkeschef för modeföretaget.

Karl-Johan Bogefors har utsetts till ny varumärkeschef för Fillippa K. Han tillträder i september och kommer närmast från Cos i London. Han arbetade för Filippa K under drygt tio år, 1996 till 2007, ochdå bland annat med lanseringen av modemärkets herrsegment samt med pr och marknadsfrågor. Han har även arbetat som kreativ chef för JC, marknadschef för Malene Birger samt som global redaktör för Absolut.com.

– Filippa K har alltid haft en stor plats i mitt hjärta, och det känns som en oerhört spännande tid att återvända till Stockholm och Filippa K. Tillsammans med Filippa och alla medarbetare ska vi fortsätta resan och utveckla varumärket med rätt produkter, relevant kommunikation och samarbeten som manifesterar Filippa K’s skandinaviska estetik och designtradition, säger Karl-Johan Bogefors i en kommentar.

Rekryteringen följer på en rad nyrekryteringar och förändringar för Filippa K som har en ny vd i Kristofer Tonström och därtill kom grundaren Filippa Knutsson tillbaka som kreativ chef i januari i år.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Anrika Sears i rekonstruktion – så slår det mot Electrolux

Ytterligare 142 Sears- och Kmart-butiker stängs.

Ica-kunder får rabatt hos Lidl

Lidl tar till ett kaxigt grepp för att sno stammisar från konkurrenterna. Icas, Axfoods och Coops kunder får en särskild rabatt.

Club Xprs vd om konkursen: "Externa handelsplatser var fel strategi"

Shopgun tar sikte på reklambladen

Handlarna pessimistiska inför framtiden

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Nyhetsbrev

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs.

Arkiv

Katastrofår för Kappahl

Färre butiksbesök och hård konkurrens sänkte klädkedjan.

2

Ikeas nya vegankorvar säljer som smör

Mathems vd sågar granskningen

Nokas framgångsrika höst fortsätter

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Ska spåra stulna varor med unik kod.

Stormen mot Mathem växer

Sex av tio kassar hos Mathem är för varma enligt Aftonbladets mätningar, men kedjans egna mätningar visar annat.

Ica vill samla hela privatekonomin i en app

DEBATT
Debatt: "Så säkrar vi svensk handel och export"

Thomas Idermark, vd för SIS, vill i en debattartikel se ett större deltagande i standardiseringsarbetet.

Explosionen: Öppnar 104 butiker

7-9 butiker i veckan öppnas när kedjan nu sätter igång en enorm butiksexpansion för att konkurrera med restauranger och dagligvaruhandel. ”De har nog inte insett hur farliga vi blir”.

Inets vd: "Pingvinstången är superviktig"

Om filosofin bakom e-handelsframgångarna.

10-i-topp-lista: Städerna med framtiden för sig

Ikea ökar - främst i Sverige

1

Lågprisraketen öppnar 34 nya butiker

Nu släpper Dollarstore nästa bomb. Öppnar fyra nya butiker samma dag och totalt 30 stycken nästa år. Snacks och dryck går starkt.

På nytt jobb
Urban Deli snor ny vd från Ica

Axfoods-bolaget Urban Deli rekryterar Icas affärsområdeschef för färskvaror. ”Tar med mig mycket kunskap.”

Tryckte sedlar i hemkopiatorn

Gick på shoppingtur i Mall of Scandinavia.

Ny Stora Coop till Stockholm

Här öppnar XL-Bygg öppnar ny anläggning

”Nu kanske man får andas”

”Skitmarginaler”

Coop släpper ny e-handelsbomb

På nytt jobb
Amelia Adamo ny ledamot i Apotea

Kommunikationschef lämnar Coop

H&M köper in sig i Klarna

På nytt jobb
Klädvårdsföretag med ny vd

Mall of Scandinavia mot trenden

1

Coops utspel blev en viral succé

Plötsligt vd-byte i Lyko

Delningsekonomi kan ge fler experter

Gallerian vill bli bäst - för hundar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.197