Åhléns kampanjar i riktiga hem

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Idag lanseras Åhléns nya heminredningskampanj Bäddat för fler, där höstens nyheter visas upp hemma hos.

Hemmen har inretts i tre olika stilar för att visa hur höstens nyheter från Åhléns kan se ut i riktiga hemmamiljöer. Det är inte ovanligt att både inredningsreportage och kampanjer visar upp etagevåningar, köksöar och öppna planlösningar.

Hem som visserligen är inspirerande, men som långt ifrån alla kan känna igen sig i. För att bättre spegla verkligheten väljer Åhléns att denna gång istället visa höstens inredningsnyheter hos personer som är inneboende i riktiga hem.

Vi tycker att det är viktigt att alla ska kunna känna igen sig i vår kommunikation. Med den här kampanjen får vi chansen att visa upp vårt breda sortiment på ett sätt som bryter av mot den traditionella inredningsreklamen, och på ett sätt som vi tror att fler människor kan relatera till, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns i ett pressmeddelande.

Medverkande är studenten Julia som bor hemma hos Pernilla, de före detta kollegorna Moa och Louise samt paret Vishal och Nitu som flyttat till Sverige från Indien och bor hemma hos Markus. De kommer alla att synas i kampanjen och i den reklamfilm som har premiär idag.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Lindex stänger i Tidaholm

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

De tar plats i Katrineholm

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

De tar plats i Linden

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Woki in - Satori ut

Handlarna mer optimistiska

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Ny vd på Strongpoint

Karma till Storbritannien

Helomvändning krävs för Lindex

Här öppnar Lyko

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Sibylla öppnar nytt i Västerås

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och blir större med bland annat utegym på taket, fler mötesplatser i form av matställen och ett större fokus på digitalisering och service. Dessutom genomförs en stor satsning på sportmode och på skönhet för herrar.

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Elon lockas till Gävle

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Åkeri först i Bjuv

Byggmax till Malung

Duni köper förpackningsbolag

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.233