23948sdkhjf

Åhléns kampanjar i riktiga hem

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Idag lanseras Åhléns nya heminredningskampanj Bäddat för fler, där höstens nyheter visas upp hemma hos.

Hemmen har inretts i tre olika stilar för att visa hur höstens nyheter från Åhléns kan se ut i riktiga hemmamiljöer. Det är inte ovanligt att både inredningsreportage och kampanjer visar upp etagevåningar, köksöar och öppna planlösningar.

Hem som visserligen är inspirerande, men som långt ifrån alla kan känna igen sig i. För att bättre spegla verkligheten väljer Åhléns att denna gång istället visa höstens inredningsnyheter hos personer som är inneboende i riktiga hem.

Vi tycker att det är viktigt att alla ska kunna känna igen sig i vår kommunikation. Med den här kampanjen får vi chansen att visa upp vårt breda sortiment på ett sätt som bryter av mot den traditionella inredningsreklamen, och på ett sätt som vi tror att fler människor kan relatera till, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns i ett pressmeddelande.

Medverkande är studenten Julia som bor hemma hos Pernilla, de före detta kollegorna Moa och Louise samt paret Vishal och Nitu som flyttat till Sverige från Indien och bor hemma hos Markus. De kommer alla att synas i kampanjen och i den reklamfilm som har premiär idag.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Butikskoncept i konkurs

Ny landschef för Normal

Lämnar Salling Group och Føtex för detaljhandelskedjan i Danmark.

På nytt jobb
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

200 tjänster ska bort på Ica

Omorganisationen ska frigöra resurser till bland annat digitaliseringen.

Nyhetsbrev

Här stänger Polarn O. Pyret

Arkiv

Apotekskedja i vårdsatsning - öppnar i samarbete med nätläkare

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Här är de nya ministrarna

Galleria med nya modekoncept

Extra: Coop öppnar 18 butiker

Coop släpper bomb. Här öppnar 18 butiker under 2019.

Apotea över 2 miljarder

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Cristina Stenbeck lämnar Kinneviks styrelse i vår

Ställer inte upp för omval till Kinneviks styrelse vid årsstämman.

Nedläggningstrend i Icas posthantering?

Ny sängspecialist i Malmö

Detaljhandelskoncern köper delar av BR

Nettos ägare köper BR:s lager och rättigheterna till varumärket i Danmark.

2

Årets matbluff – här är finalisterna

Palmolja i det svenska margarinet och äppelbas i grönsaksjuicen. 120 nomineringar har blivit fem finalister: ”Här har man verkligen lurat kunderna”.

Lager 157 går internationellt

Väljer grannland för första etableringen utanför Sverige.

Ökade online - slog rekord

Första kullen tullspecialister går ut

Plantagen öppnar nya Helsingborgslagret

Hon blir ny vd för KF

"Ett spännande och utmanande uppdrag."

Systembolaget varnar vinleverantör

Nu säljs lagret ut

Så summerar Mio 2018

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Här stänger Hemtex efter 20 år

Digitala butiker ska utmana Amazon

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.12