Åhléns kampanjar i riktiga hem

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Idag lanseras Åhléns nya heminredningskampanj Bäddat för fler, där höstens nyheter visas upp hemma hos.

Hemmen har inretts i tre olika stilar för att visa hur höstens nyheter från Åhléns kan se ut i riktiga hemmamiljöer. Det är inte ovanligt att både inredningsreportage och kampanjer visar upp etagevåningar, köksöar och öppna planlösningar.

Hem som visserligen är inspirerande, men som långt ifrån alla kan känna igen sig i. För att bättre spegla verkligheten väljer Åhléns att denna gång istället visa höstens inredningsnyheter hos personer som är inneboende i riktiga hem.

Vi tycker att det är viktigt att alla ska kunna känna igen sig i vår kommunikation. Med den här kampanjen får vi chansen att visa upp vårt breda sortiment på ett sätt som bryter av mot den traditionella inredningsreklamen, och på ett sätt som vi tror att fler människor kan relatera till, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns i ett pressmeddelande.

Medverkande är studenten Julia som bor hemma hos Pernilla, de före detta kollegorna Moa och Louise samt paret Vishal och Nitu som flyttat till Sverige från Indien och bor hemma hos Markus. De kommer alla att synas i kampanjen och i den reklamfilm som har premiär idag.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Ambitionen är att hjälpa konsumenterna att handla där de vill”

Fler konsumenter vill handla från småföretagare. Nu lanserar Izettle en karta för att hitta dem.

Säkerhet
Fortsätter skydda Farsta Centrum

Ikea in i Svensk Dagligvaruhandel

De planerar expansion i Sverige

TEKNIK
Elgiganten inför Swish

Då öppnar Arket i Stockholm

Nu aviseras öppningsdatumet för kedjans första butik i Sverige."Vi hade otrolig tur som kunde göra om planerna så snabbt efter branden på Biblioteksgatan i november".

Nyhetsbrev

NTG sålde godis för 18,7 miljoner

Försäljningen till Norge och Finland drog upp siffrorna – ökade omsättningen med 237 procent, men resultatet minskade.

Arkiv

Stänger alla butiker – fokuserar på e-handel

14 fysiska butiker ska läggas ner. Nu söker företaget ny vd.

Lloyds apotek satsar på hemleveranser med Best

På nytt jobb
Han blir ordförande för Svensk Dagligvaruhandel

Muji i egen regi

Öppnar första butiken utanför Åhléns under året.

Nu öppnar Jula i Nacka Forum

H&M fortsätter investera i sälj- och köptjänst

"Internationell shoppingupplevelse" - VRG nyöppnar på NK

Jysk flyttar

Ger Ikea-korvarna en match

Biltema satsar på caféverksamheten – växer med 30-40 procent per år.

Ny butik för Rusta i Norge

Normal öppnar nytt

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

TEKNIK
Walmart slutar med självscannings-app

Här öppnar Tictail

På nytt jobb
Ny chef på Kronan

Löneförväntningarna fortsatt på låg nivå

1

Wish-kunder slipper Kina-avgiften

Har enligt uppgift nått en överenskommelse som gör Postnords avgift överflödig.

Ica hyr i Borlänge och Strängnäs

Omval och nya ledamöter hos Svensk Handel

Jetshop samarbetar med Postnord

På nytt jobb
Ny chef på XL-Bygg

Middag på mammas önskelista

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Lloyds till Kristianstad

Reitan blir postombud

På nytt jobb
Ny vd på Kjell & Company

Uppåt för Clas Ohlson i april

1

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Bygger nytt i Danmark

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.129