23948sdkhjf

Åhléns kampanjar i riktiga hem

Idag lanseras Åhléns nya heminredningskampanj Bäddat för fler, där höstens nyheter visas upp hemma hos.

Hemmen har inretts i tre olika stilar för att visa hur höstens nyheter från Åhléns kan se ut i riktiga hemmamiljöer. Det är inte ovanligt att både inredningsreportage och kampanjer visar upp etagevåningar, köksöar och öppna planlösningar.

Hem som visserligen är inspirerande, men som långt ifrån alla kan känna igen sig i. För att bättre spegla verkligheten väljer Åhléns att denna gång istället visa höstens inredningsnyheter hos personer som är inneboende i riktiga hem.

Vi tycker att det är viktigt att alla ska kunna känna igen sig i vår kommunikation. Med den här kampanjen får vi chansen att visa upp vårt breda sortiment på ett sätt som bryter av mot den traditionella inredningsreklamen, och på ett sätt som vi tror att fler människor kan relatera till, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns i ett pressmeddelande.

Medverkande är studenten Julia som bor hemma hos Pernilla, de före detta kollegorna Moa och Louise samt paret Vishal och Nitu som flyttat till Sverige från Indien och bor hemma hos Markus. De kommer alla att synas i kampanjen och i den reklamfilm som har premiär idag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078