Media Markt bakom humorserie
Dagenshandel.se har träffat skådespelaren Nisse Hallberg och Media Markts kommunikationschef Anna Sjödin.
–Programidén är att Simone ska bygga robotar som ska underlätta min vardag som jag sedan ska testa. Maskinerna ska göra vardagliga saker som är trista att göra själv, som att hacka frukt till sallad. Eftersom jag är klumpig blir det en del Papphammarsituationer, säger han.
En favorit är försöket att skapa en rostad macka där smöret och osten ska smälta in behagligt, direkt i handen på Nisse.
Det blir 12 halvtimmes-program i linjär tv på måndagskvällar, men serien kommer också att distribueras via Viafree, youtube och via mediamarkt.se/manickAnna Sjödin säger att detta är ett experiment – något som inte har gjorts på någon Media Markt-marknad tidigare.
– Idén kom upp när vi funderade på hur vi skulle skapa en kampanj som verkligen förmedlar Media Markts passion för tekniska innovationer
Hon säger att branded content ännu inte är så vanligt, och att det saknas program om elektronik.
– De två karaktärerna Simone och Nisse är väldigt roliga ihop. Den mycket teknikkunniga Simone slår hål på myten om att teknik är männens arena.