Media Markt bakom humorserie

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Slapstick, misslyckanden och totalt tekniknörderi bjuds i TV6-serien Manick i höst. Det är teknikgurun Simone Giertz och klumpige Nisse Hallberg som är radarparet i programserien som finansieras av Media Markt.

Dagenshandel.se har träffat skådespelaren Nisse Hallberg och Media Markts kommunikationschef Anna Sjödin.

–Programidén är att Simone ska bygga robotar som ska underlätta min vardag som jag sedan ska testa. Maskinerna ska göra vardagliga saker som är trista att göra själv, som att hacka frukt till sallad. Eftersom jag är klumpig blir det en del Papphammarsituationer, säger han.

En favorit är försöket att skapa en rostad macka där smöret och osten ska smälta in behagligt, direkt i handen på Nisse.

Det blir 12 halvtimmes-program i linjär tv på måndagskvällar, men serien kommer också att distribueras via Viafree, youtube och via mediamarkt.se/manickAnna Sjödin säger att detta är ett experiment – något som inte har gjorts på någon Media Markt-marknad tidigare.

– Idén kom upp när vi funderade på hur vi skulle skapa en kampanj som verkligen förmedlar Media Markts passion för tekniska innovationer

Hon säger att branded content ännu inte är så vanligt, och att det saknas program om elektronik.

De två karaktärerna Simone och Nisse är väldigt roliga ihop. Den mycket teknikkunniga Simone slår hål på myten om att teknik är männens arena.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny butik för Rusta i Norge

Muji i egen regi

Öppnar första butiken utanför Åhléns under året.

Jysk flyttar

Ger Ikea-korvarna en match

Biltema satsar på caféverksamheten – växer med 30-40 procent per år.

På nytt jobb
Ny chef på Kronan

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

Nyhetsbrev

Här öppnar Tictail

Arkiv

Normal öppnar nytt

Löneförväntningarna fortsatt på låg nivå

Walmart slutar med självscannings-app

Ica hyr i Borlänge och Strängnäs

Så kan butiksdöden fintas – fem avgörande rekommendationer

På nytt jobb
Ny chef på XL-Bygg

1

Wish-kunder slipper Kina-avgiften

Har enligt uppgift nått en överenskommelse som gör Postnords avgift överflödig.

Jetshop samarbetar med Postnord

Omval och nya ledamöter hos Svensk Handel

Säljer giraff och porriga domäner

Maskoten Geoffrey och ett flertal domännamn auktioneras ut när företaget går i konkurs.

Stadium Outlet närmar sig 50 butiker

Järnia och Bolist går ihop

Gekås investerar i shoppingnära boende

Middag på mammas önskelista

Sedeltryckning är ingen lukrativ affär längre

Amerikanska betaljätten köper Izettle – Betalar 19 miljarder kronor

Köper svenska fintech-bolaget för 19,2 miljarder kronor.

Sportamore förändrar i ledningen – Tappar logistikchef

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Lloyds till Kristianstad

Reitan blir postombud

På nytt jobb
Ny vd på Kjell & Company

Uppåt för Clas Ohlson i april

1

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Bygger nytt i Danmark

Elektronikjätten tar Granit till Seoul

Pricer får miljonorder

Så ska Elly Pistol växa

Butiken läggs ner – nu vill byborna driva den

Sour industry väljer Onepartnergroup

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.129