23948sdkhjf

Media Markt bakom humorserie

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Slapstick, misslyckanden och totalt tekniknörderi bjuds i TV6-serien Manick i höst. Det är teknikgurun Simone Giertz och klumpige Nisse Hallberg som är radarparet i programserien som finansieras av Media Markt.

Dagenshandel.se har träffat skådespelaren Nisse Hallberg och Media Markts kommunikationschef Anna Sjödin.

–Programidén är att Simone ska bygga robotar som ska underlätta min vardag som jag sedan ska testa. Maskinerna ska göra vardagliga saker som är trista att göra själv, som att hacka frukt till sallad. Eftersom jag är klumpig blir det en del Papphammarsituationer, säger han.

En favorit är försöket att skapa en rostad macka där smöret och osten ska smälta in behagligt, direkt i handen på Nisse.

Det blir 12 halvtimmes-program i linjär tv på måndagskvällar, men serien kommer också att distribueras via Viafree, youtube och via mediamarkt.se/manickAnna Sjödin säger att detta är ett experiment – något som inte har gjorts på någon Media Markt-marknad tidigare.

– Idén kom upp när vi funderade på hur vi skulle skapa en kampanj som verkligen förmedlar Media Markts passion för tekniska innovationer

Hon säger att branded content ännu inte är så vanligt, och att det saknas program om elektronik.

De två karaktärerna Simone och Nisse är väldigt roliga ihop. Den mycket teknikkunniga Simone slår hål på myten om att teknik är männens arena.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Ny chef på Apotek Hjärtat

Swish och Ica i hälarna på Volvo

Yougovs Brandindex rankar vilka varumärken det talas mest positivt om.

Ambientemässan växer i betydelse

Framtidens detaljhandel och tips på hur man skapar ultimata butiksmiljöer på mässan i Frankfurt.

På nytt jobb
Han går till Apoteksgruppen

Blir affärsutvecklingschef på Apoteksgruppen och har ett förflutet från dagligvaruhandeln.

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Ny landschef för Normal

Lämnar Salling Group och Føtex för detaljhandelskedjan i Danmark.

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Arkiv

Här är de nya ministrarna

200 tjänster ska bort på Ica

Omorganisationen ska frigöra resurser till bland annat digitaliseringen.

Butikskoncept i konkurs

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Här stänger Polarn O. Pyret

Galleria med nya modekoncept

Apotekskedja i vårdsatsning - öppnar i samarbete med nätläkare

Apotea över 2 miljarder

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Extra: Coop öppnar 18 butiker

Coop släpper bomb. Här öppnar 18 butiker under 2019.

Cristina Stenbeck lämnar Kinneviks styrelse i vår

Ställer inte upp för omval till Kinneviks styrelse vid årsstämman.

Ny sängspecialist i Malmö

Nedläggningstrend i Icas posthantering?

Lager 157 går internationellt

Väljer grannland för första etableringen utanför Sverige.

Detaljhandelskoncern köper delar av BR

Nettos ägare köper BR:s lager och rättigheterna till varumärket i Danmark.

Ökade online - slog rekord

Systembolaget varnar vinleverantör

Nu säljs lagret ut

Så summerar Mio 2018

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Här stänger Hemtex efter 20 år

Digitala butiker ska utmana Amazon

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.139