Media Markt bakom humorserie

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Slapstick, misslyckanden och totalt tekniknörderi bjuds i TV6-serien Manick i höst. Det är teknikgurun Simone Giertz och klumpige Nisse Hallberg som är radarparet i programserien som finansieras av Media Markt.

Dagenshandel.se har träffat skådespelaren Nisse Hallberg och Media Markts kommunikationschef Anna Sjödin.

–Programidén är att Simone ska bygga robotar som ska underlätta min vardag som jag sedan ska testa. Maskinerna ska göra vardagliga saker som är trista att göra själv, som att hacka frukt till sallad. Eftersom jag är klumpig blir det en del Papphammarsituationer, säger han.

En favorit är försöket att skapa en rostad macka där smöret och osten ska smälta in behagligt, direkt i handen på Nisse.

Det blir 12 halvtimmes-program i linjär tv på måndagskvällar, men serien kommer också att distribueras via Viafree, youtube och via mediamarkt.se/manickAnna Sjödin säger att detta är ett experiment – något som inte har gjorts på någon Media Markt-marknad tidigare.

– Idén kom upp när vi funderade på hur vi skulle skapa en kampanj som verkligen förmedlar Media Markts passion för tekniska innovationer

Hon säger att branded content ännu inte är så vanligt, och att det saknas program om elektronik.

De två karaktärerna Simone och Nisse är väldigt roliga ihop. Den mycket teknikkunniga Simone slår hål på myten om att teknik är männens arena.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Fler företag säljer överskott på auktion

Poolias vd avgår

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Nyhetsbrev

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

De tar plats i Linden

Woki in - Satori ut

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

Ny vd på Strongpoint

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Karma till Storbritannien

Här öppnar Lyko

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Handlarna mer optimistiska

Helomvändning krävs för Lindex

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.193