Media Markt bakom humorserie

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Slapstick, misslyckanden och totalt tekniknörderi bjuds i TV6-serien Manick i höst. Det är teknikgurun Simone Giertz och klumpige Nisse Hallberg som är radarparet i programserien som finansieras av Media Markt.

Dagenshandel.se har träffat skådespelaren Nisse Hallberg och Media Markts kommunikationschef Anna Sjödin.

–Programidén är att Simone ska bygga robotar som ska underlätta min vardag som jag sedan ska testa. Maskinerna ska göra vardagliga saker som är trista att göra själv, som att hacka frukt till sallad. Eftersom jag är klumpig blir det en del Papphammarsituationer, säger han.

En favorit är försöket att skapa en rostad macka där smöret och osten ska smälta in behagligt, direkt i handen på Nisse.

Det blir 12 halvtimmes-program i linjär tv på måndagskvällar, men serien kommer också att distribueras via Viafree, youtube och via mediamarkt.se/manickAnna Sjödin säger att detta är ett experiment – något som inte har gjorts på någon Media Markt-marknad tidigare.

– Idén kom upp när vi funderade på hur vi skulle skapa en kampanj som verkligen förmedlar Media Markts passion för tekniska innovationer

Hon säger att branded content ännu inte är så vanligt, och att det saknas program om elektronik.

De två karaktärerna Simone och Nisse är väldigt roliga ihop. Den mycket teknikkunniga Simone slår hål på myten om att teknik är männens arena.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Säkerhet
Svensk larmdosa kan prisas av EU

Start-up-företaget Minut tävlar om en halv miljon kronor i internationellt tillväxtstöd.

Han satsar på nishat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och har Cykelhuset med på tåget. Satsningen innefattar initialt sex fysiska butiker samt e-handel.

Nyhetsbrev

Trio bakom Åhléns nya barnklädesetikett

De ritar barnklädeskollektion åt varuhuskedjan. Det nya märket ersätter Åhléns nuvarande och lanseras i vår.

Arkiv

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Kylskåpen säljer slut i värmen

Försäljningen ökade explosionsartat.

Säkerhet
"Många förstår inte att bank-id är en legitimation"

– De tror att det är ett lösenord, säger Ann-Marie Eklund Löwinder, med anledningen av att bank-id-bluffarna fortsätter.

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Kidsbrandstore öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Ny vd på plats - utnämndes i januari

Nu har sista munken sålts

Nytt byggvaruhus till Kristianstad

Då öppnar Falkenbergs nya handelsplats

Extremvärmen sänkte modehandeln

Försäljningen av kläder och skor minskade i juli, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Bildar världens största förpackningsföretag

Nu öppnar Ikea i Indien

Här öppnar Elgiganten härnäst

Rederi kan vinna pris för sin detaljhandel

Tallink nominerade till Fronter Awards

Från Apoteket till Sportamore - ny logistikchef

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

Så sålde Zalando

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Adlibris – något av en besvikelse

Amazons resultat långt över förväntan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.169