Ikea öppnar i Stockholms city

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

När Ikea öppnar sin köksbutik på fredag i Stockholms innerstad ökar konkurrensen för närbelägna Ballingslöv, Miele och Electrolux Home.

På fredag öppnar Ikea en pop-up på den centrala adressen Regeringsgatan 65 i Stockholm. Den ska hålla öppet till i februari. I stället för att kunderna lägger tid på att resa ut till Ikea, kommer Ikea att möta kunderna på en plats där de ändå rör sig i Stockholms kontors och butikstäta innerstad.

I butiken kommer kunder att kunna planera och köpa kök med hemleverans och montering, samt även beställa tjänster som mätservice och installationsservice.

qqAffärsområdet Kök är en viktig del av Ikeas totala försäljning. Efterfrågan är stor och med den här butiken hoppas vi på en ännu smidigare köpprocess. Nu prövar vi detta under ett halvår, sen får vi se”, säger butikschefen Karima Kinana till Svd Näringsliv.


Emma Hernell, vice vd på HUI research kommenterar:

– Det finns en minskad acceptans för shopping som slösar med kundernas tid. Ju mer research man kan göra på nätet och ju mer effektivare handeln blir, desto mindre blir acceptansen för shopping som tar för mycket tid, säger hon till Svd.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Lyko till Finland

Nyhetsbrev

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Woki in - Satori ut

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Ny vd på Strongpoint

Här öppnar Lyko

Karma till Storbritannien

Handlarna mer optimistiska

Helomvändning krävs för Lindex

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Pricer ökar omsättningen

Nya chefer på Loomis

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och blir större med bland annat utegym på taket, fler mötesplatser i form av matställen och ett större fokus på digitalisering och service. Dessutom genomförs en stor satsning på sportmode och på skönhet för herrar.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Elon lockas till Gävle

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Byggmax till Malung

Åkeri först i Bjuv

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.143